خدمات

طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی-سایت-ریسپانسیو

 

طراحی سایت ریسپانسیو به معنی عدم بهم ریختگی یک صفحه وب در نمایشگر های مختلف و دستگا های مختلف می باشد. زمانی که یک سایت به صورت واکنشگرا (ریسپانسیو) طراحی می شود، چیدمان تمامی صفحات آن سایت در دستگاه های مختلف مثل موبایل و تبلت به هیچ عنوان نباید بهم بریزند و به صورت کاملا مرتب دارای چیدمانی دقیق در تمامی نمایشگرها باشند. اگر کاربران پس از ورود به سایت نتوانند سایت را به راحتی مشاهده کنند و به درستی بر روی صفحه نمایشگر خود چیدمان درستی از المان های سایت را نداشته باشند، وب سایت شما را ترک می کنند و وارد سایت دیگری می شوند، در نتیجه طراحی سایت ریسپانسیو بسیار اهمیت دارد.

 

طراحی سایت رسپانسیو چیست

کاربران امروزه از دستگاه ها و نمایشگرهایی در ابعاد بزرگ و کوچک استفاده می کنند، برای اینکه سایت ها با صفحات نمایشگر مطابقت بیشتر داشته باشند نیازمند طراحی سایت به روشی مناسب به نام طراحی سایت رسپانسیو می باشند. در طراحی سایت ریسپانسیو یا طراحی سایت واکنش گرا ابعاد و رزولوشن سایت در دستگاه های مختلف مثل موبایل، تبلت، لبتاپ، مانیتور کامپیوتر بسیار اهمیت دارد و سایت باید با هر صفحه نمایشگری سازگاری داشته باشد. این نوع طراحی این امکان را به کاربران می دهد که بدون نگرانی از ابعاد دستگاه خود به راحتی سایت را روی دستگاه خود مشاهده کنند و بهترین استفاده را از سایت داشته باشند. در نتیجه سایتی موفق تر است که بتواند این چنین امکانی را برای وب سایت خود فراهم کند. ریسپانسیو بودن سایت سبب افزایش رتبه وب سایت شما در نتایج موتور های جستجوگر می شود.

 

مزایت های طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا

سازگاری با نمایشگرهای مختلف با ابعاد متفاوت مثل موبایل، تبلت و لپ تاپ و…..

✔ نمایش صحصح سایت در طیف گسترده ای از مرورگر های قدیمی و جدید

✔ انعطاف پذیری کارآمد و بالا

✔ افزایش رتبه بهتر و بالاتر در گوگل

✔ باعث افزایش قدرت سئو سایت می شود.

✔ افزایش بازدیدکنندگان سایت

✔ محبوبیت بالا در بین موتور های جستجو

 در نتیجه بهبود بخشیدن به تجربه کاربری کاربران در سایت می شود.

روش طراحی سایت ریسپانسیو

گوگل طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا را برای طراحی وب سایت مناسب تر می داند. سایت های که دارای طراحی واکنش گرا هستند url و html یکسانی دارند. این ویژگی به گوگل این امکان را می دهد تا بتواند محتوای سایت را راحت تر نشانه گذاری کند. نحوه طراحی سایت واکنش گرا باعث می شود که روی یک وب سایت و یک url قرار گیرند در نتیجه کاربران راحت تر با سایت ارتباط برقرار می کنند. به عنوان مثال اگر شما متن یا مطلبی را در فیس بوک به اشتراک گذاشته باشید و هر کاربر با دستگاه مختلفی مثل تبلت یا موبایل و لبتاپ که صفحه نماشیگر متفاوتی نسبت به هم دارند وارد سایت شوند، متن شما به درستی دیده نمی شود در نتیجه برای برطرف کردن چنین موضوعی نیاز به انجام اصول طراحی سایت ریسپانسیو توسط طرحان می باشد. یک فاکتور مهم در رتبه بندی سایت در گوگل تجربه کاربری  (user experience) می باشد، در نتیجه طراحی وب سایت واکنشگرا روی سئو تأثیر مثبت دارد.

چگونه یک سایت ریسپانسیو داشته باشیم

برای تشخیص ریسپانسیو بودن سایت در دستگاه های مختلف می توانید سایت را در موبایل یا تبلت یا دستگاه های دیگر مورد بررسی قرار دهید، اگر سایت واکنشگر باشد مشاهده می کنید که اندازه و چیدمان اجزای سایت با تغییر عرض صفحه نمایش کاملا مطابقت دارد؛ اما در صورتی که سایت ریسپانسیو یا واکنشگر نباشد، نیاز به اسکرول افقی می باشد تا قسمت های پنهان شده چپ و راست صفحه را بتوانید مرور کنید.

ریسپانسیو موبایل

در دنیای امروز برای پیشرفت و رسیدن به اهداف بازاریابی اینترنتی و اهمیت استفاده از تلفن همراه نیاز به استفاده از تکنیک طراحی سایت ریسپانسیو برای سازگاری سایت ها با صفحه نمایشگر موبایل اهمیت بالایی دارد طراحی درست  رابط گرافیکی(ui) و در پایان ایجاد تجربه کاربری مناسب (ux) سبب افزایش کیفیت وب سایت شما می شود. این طراحی باعث افزایش رتبه سایت در موتور جستجو می شود. متن های موجود در وب سایت باید کوتاه باشد چون متن های بلند و طولانی در موبایل به سختی خوانده می شوند، بهتر است متن طولانی را یه کاربران نشان ندهید و از دکمه ادامه مطالب استفاده کنید، دکمه ادامه مطلب را رنگی و درشت طراحی کنید. برای بهینه سازی فونت متن بهتر از css در طراحی سایت ریسپانسیو استفاده کنید.

ایجاد دکمه تعاملی تماس با دستگاه موبایل کاربر اهمیت دارد زیرا سبب تماس راحت تر کاربر با شما می شود و کاربر تنها با لمس این شماره می تواند تماس برقرار کند.

طراحی سایت ریسپانسیو با بوت استرپ

ما با استفاده از کتابخانه بوت استرپ  آخرین متد های کد نویسی و طراحی واکنشگرپیاده سازی می کنیم.  فریم ورک های HTML ، CSS و جاوا اسکریپت برای طراحی سایت ها موبایل و ریسپانسیو انجام می گیرد توسط این فریم ورک طراحی سایت واکنشگر به راحتی انجام می پذیرد.

آموزشگاه فنی و حرفه ای گل آرایی

قیمت طراحی سایت ریسپانسیو

هزینه طراحی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد اعم از دستمزد طراح سایت و امکانات آن، در صورتی که برای سایت خود پشتیبانی سایت و سئو هم لازم داشته باشید هزینه ای جداگانه باید تقبل نمایید. تمامی وب سایت های طراحی شده توسط پرشیانا وب به صورت واکنش گرا بوده و بدون کوچکترین بهم ریختگی در تمامی دستگاه ها به خوبی قابل مشاهده هستند.

 

سوالات متداول در رابطه با طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو چند روزه آماده می شود ؟

با توجه به امکانات مورد نیاز برای طراحی سایت با ورد پرس ، طراحی آن بین 4 الی 15 روز کاری زمان می برد.

طراحی سایت ریسپانسیو چقدر هزینه بردار است؟

از آنجایی که امکانات و ماژول های مورد نیاز سایت ها با یک دیگر متفاوت بوده و در قیمت کلی طراحی تاثیر زیاد دارند، با توجه به امکانات قیمت مشخص می شود.

می توان در آینده سایت طراحی شده توسط پرشیانا وب را ارتقا داد؟

بله. قطعا، با توجه به اینکه طراحی سایت توسط پرشیانا وب به صورت داینامیک انجام می‌شود، امکان ارتقا سایت در آینده کاملا وجود دارد.

چه مدت وب سایت طراحی شده توسط پرشیانا وب پشتیبانی می شود؟

پرشیانا وب برای کلیه وب سایت های طراحی شده خود تا 1 سال پشتیبانی فنی رایگان ارائه می نماید.

 

در صورتی که تصمیم به طراحی سایت برای کسب و کار خود دارید می توانید از طریق تلفن موجود در سایت با ما تماس بگیرید و از قیمت های طراحی سایت گروه پرشینا وب مطلع شوید.

شرکت پرشیانا وب با داشتن چندین سال سابقه کار در زمینه طراحی سایت و همچنین سئو سایت با هدف افزایش رتبه در نتایج موتور های جستجو، خدمات خود را به بهترین شیوه به مشتریان خود ارائه می کند خدماتی که نظیر طراحی سایت تجاری، طراحی سایت هتل، طراحی سایت املاک، طراحی سایت وردپرس، سئو سایت وردپرس و … می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “طراحی سایت ریسپانسیو

  1. fateme گفت:

    اگر سایت ریسپانسیو نباشد اونموقع باید برای دیوایس های دیگه جدا طراحی بشه؟

    1. admin گفت:

      با سلام، خیر نیازی به طراحی مجدد نیست، باید ساختار سایت جوری مجدد طراحی بشه که در تمام دستگاه ها به خوبی نمایش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *