آموزشی

نکات کلیدی طراحی سایت سئو بیس

طراحی-سایت-سئو-بیس

پروسه ی طراحی سایت به چهار بخش اصلی تقسیم می شود که شامل: برنامه نویسی و بارگزاری، طراحی گرافیکی، اجرای UI بر روی هاست می باشد. اگر سایت طراحی شده وضعیت بهتری از نظر رعایت استاندارها داشته باشد، تجربه ی کاربری که در اختیار مخاطب می گذارد از کیفیت بهتری برخودار خواهد بود. یکی از عوامل تاثیر گذار در تجربه کاربری سرعت لود سایت می باشد، عواملی که بر روی سرعت لود سایت تاثیر می گذارد عبارتند از:

سمت گرافیک، سمت سرور، اجتناب از ریدایرکت های زیاد، سمت رابط کاربری، عدم استفاده از css و جاوا اسکریپت inline، فشرده بودن فایل های جاوا اسکریپت و CSS. ما در این مقاله در مورد طراحی سایت سئو بیس صحبت می کنیم.

طراحی سایت سئو بیس چیست؟

امروز رقابت زیادی در بین کسب و کار در ارتباط با سئو یا search engine optimization انجام می گیرد.  سئو یک روش بهینه سازی برای سایت ها است. راهکارهای سئو باعث افزایش موتورهای جستجوگر درگوگل می شود. اگر نیاز به طراحی سایت سئو بیس دارید می توانید با پرشیانا وب از طریق تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

قالب سئو بیس چیست؟

 اگر می خواهید سایت شما سئو شود نیازمند یک قالب سئو شده هستید. قالبی که برای سایت در نظر گرفته می شود در واقع برای دیزاین و طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین موارد در سئو سایت، طراحی سایت ریسپانسیو می باشد که برای بهینه سازی سایت بسیار اهمیت دارد.

خدمات طراحی سایت سئو بیس چیست؟

همانطور که گفته شد سئو به چند بخش تقسیم می شود، برای اینکه سئو سایت موفقی داشته باشید باید بین  تمام مباحث سایت از نظر بهینه سازی سئو  و پشتیبانی سایت هماهنگی وجود داشته باشد. سئو به صورت دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی  انجام می گیرد هر دو نوع سئو اهمیت دارند و مهم هستند، طراحی سایت در بخش سئو داخلی قرار دارد.

9 اصل کلیدی که در طراحی سایت سئو بیس باید رعایت شود :

 

1. طراحی سایت به صورت آماده و اختصاصی

طراحی سایت به صورت آماده و اختصاصی یا به کمک قالب های آماده وردپرسی نیز امکان پذیر می باشد این قالب ها طرفداران زیادی دارد. اما مشکلاتی نیز برای سایت بوجود می آورند، مشکلی که قالب های ورد پرسی برای سایت بوجود می آورد، عدم سازگاری با سئو می باشد.

2. اصول کدنویسی

اصول کد نویسی اگر به درستی انجام شود باعث افزایش رتبه سایت می شود. آدرس دهی درست صفحات به صورت دسته‌بندی می باشد که برای هر دسته یک فولدر در نظر گرفته می‌شود، نام صفحات باید تهیین کننده عنوان صفحه باشد و همچنین کدنویسی وب سایت باید استاندارد w3c باشد با بررسی خطاهای سایت از درست بودن کد صفحات مطمعن شوید.

 

3. طراحی سایت به صورت واکنش گرا

رسپانسیو یا واکنشگر یکی از عوامل مهم در سئو سایت به شمار می آید. با کمک این روش می توانیم نمایش صحیحی از سایت بر روی تلفن همراه، تبلت ها داشته باشیم. سایت هایی رسپانسیو یا واکنشگر هستند، که بر اساس اصول سئو طراحی شده‌ باشند تا بتوانند مخاطب بیشتری به سایت جذب کنند. اگر سایت، این ویژگی را نداشته باشد مخاطب خود را از دست می دهد، که نتیجه کار خروج از سایت است.

 

4. تگ متا توضیحات

متا توضیحات یک سری توضیحات چند خطی است که زیر عنوان و آدرس هر سایت، نمایش داده می‌شود. متا توضیحات اگر با کمک کلمات کلیدی به درستی نوشته شود، سبب بالا بردن ورودی سایت می‌شود. متا توضیحات تاثیر مستقیمی بر سئو سایت دارد.

 

 5. لینک سازی صحیح بین صفحات

شیوه طراحی سایت سئو بیس به این شکل است، که صفحات را از طریق لینک های برجسته، به همدیگر پیوند می زنند. توجه داشته باشید که لینک سازی بین صفحات داخلی سایت، تاثیر مستقیمی بر روی سئو سایت دارد. اگر لینک سازی بین صفحات به درستی انجام نشود بات های جستجوگر گوگل در بین صفحات عبور و مرور نمی کنند. در نتیجه مطالب در گوگل ایندکس نمی شوند.

 

6. رفع خطای سایت

مشکل مهمی که ممکن است که بعد از تحویل سایت به آن بر بخورید، صفحات ارور 404 می باشند. توجه داشته باشید که لینک های خراب تاثیر منفی در سئو سایت دارد.

 

7. افزایش سرعت لود شدن سایت

افزایش سرعت لود شدن سایت یکی از عوامل مهم در سئو سایت به شمار می آید ، زمانی که سایت شما در مدت زمان بیشتر از 5 ثانیه لود شود مخاطب خود را از دست می دهد. برای سنجش سرعت لود شدن سایت از نرم افزار های مرتبط کمک بگیرید.

 

8. کم کردن حجم عکس

یک نکته قابل توجه برای طراحی سایت توجه یه حجم عکس ها موجود در سایت می باشد. اگر مخاطبی سرعت اینترنت پایینی داشته باشد در صورتی که حجم تصاویر بالا باشد نمی توانند از سایت استفاده کند. کم کمتر حجم تصاویر موجود در سایت یکی دیگر از روش های سئو سایت است. پرکردن تگ alt مربوط به عکس بسیار اهمیت دارد و در سئو سایت تاثیر می گذارد.

9. متا تگ عنوان

تمام صفحات سایت آدرس و عنوان مشخص دارند، نام گذاری صفحات باید بصورت دقیق و گویا داشته باشید. بهتر است در ابتدا کلمات کلیدی عنوان را مشخص کنید، کلمات کلیدی در سئو سایت بسیار اهمیت دارند. استفاده درست از کلمات کلیدی، به سایت کمک می کند تا رتیبه بالایی از نظر موتور جستجو گوگل دریافت کند. متا تگ در طراحی سایت سئو بیس بسیار اهمیت دارد.

چرا سئو در طراحی سایت اهمیت دارد؟

امروزه استفاده از اینترنت امری همه گیر شده است و اشخاص برای یافتن اطلاعات لازم با یک سرچ در موتور جستوجو گوگل جواب سوال های خود را پیدا می کنند. همین امر سبب شده است که یک فضای رقابتی بوجود آید. این روز ها حتی کسب و کار های کوچک هم برای معرفی خود به مشتریان به فکر طراحی سایت افتاده اند. باید به این نکته توجه داشت از نظر گوگل سایتی مورد توجه قرار می گیرد که سئو شده باشد.

چرا نباید کار کردن بر روی سئو را بعد از طراحی سایت شروع کنیم؟

مهم ترین عامل در طراحی سایت، رعایت کردن اصول سئو است. پس طراحی سایت و سئو سایت هیچ گاه از هم جدا نیستند. اگر به دنبال طراحی سایت برای خود  هستید می توانید آن را به پرشیانا وب یسپارید که علاوه بر طراحی سایت ، سئو سایت شما را نیز انجام دهد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

1 نظر در “نکات کلیدی طراحی سایت سئو بیس

  1. nima_mh گفت:

    چرا سایت بعد از تحویل مکرر دچار ارور 404 میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *