آموزشی

گوگل ادسنس چیست و راه های کسب درآمد از آن

گوگل-ادسنس-چیست

گوگل ادسنس یعنی چه؟ تا به حال چیزی درباره گوگل ادسنس شنیده بودید؟ اگر نمی دانید گوگل ادسنس چیست، کافی است تا گوگل ادوردز را بخاطر بیاورید، گوگل ادسنس نیز از سرویس های تبلیغاتی است که گوگل آن را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است. Google AdSense شبکه ای تبلیغاتی است که به دارندگان و مدیران وب سایت ها امکان کسب درآمد از طریق نمایش تصویر، ویدیو، متن و هر یک از انواع محتواهای مورد نیاز مخاطبین وب را می دهد.

مجموعه‌ی پرشیانا وب از جمله مجموعه‌های معتبر در ایران است، که دارای سابقه‌ی بسیاری در طراحی و همچنین بهینه‌سازی وبسایت بوده و خدمات بسیاری را به مشتریان خود در جهت بالا بردن کیفیت وب سایت خود و طراحی سایت برای آن‌ها به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهد. این مجموعه همچنین مشاوره‌های موثری برای کاهش نرخ بانس ریت یا نرخ پرش سایت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این مجموعه در زمینه آموزش طراحی سایت نیز فعالیت دارد.

گوگل ادسنس (Google AdSense) چیست؟

 Google AdSense از جمله سرویس های رایگان تبلیغاتی است که توسط گوگل مدیریت می شود و از جمله روش های کاربردی برای کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات در سایت به شمار می رود. برای کسب درآمد از (Google AdSense) اولویت ها و پیش نیازهای مهمی وجود دارد که در صورت فراهم شدن آن ها می توانید شاهد درآمد حداکثری از گوگل باشید.

در صورت طراحی سایت حرفه ای از نظر گرافیک و ارائه محتوا عالی به مخاطب و همینطور داشتن بازدید زیاد در طول شبانه روز می توانید یکی از کاندیدای موفق برای درآمدزایی از (Google AdSense) باشید. سایت های خبری، وبلاگ ها، انجمن های گفتگو، ابزارهای آنلاین رایگان و سایت های موسیقی جزء بهترین گزینه ها برای نمایش تبلیغات کلیکی در گوگل محسوب می شوند.

کسب درآمد از گوگل ادسنس تنها مختص به سایت های تولید محتوا نیست و می توان برای سرچ محصولات، انواع ویدیوها، بازی ها و همینطور سرچ های موبایلی از این سرویس تبلیغاتی استفاده کرد. با توجه به گسترده بودن دامنه تنوع تبلیغات در Google AdSense هیچ محدودیتی برای نمایش محتوا، تصویر یا ویدیو و کسب درآمد از این طریق نخواهید داشت. نحوه کسب درآمد از گوگل Adsense به این ترتیب است :

  • تبلیغات متنی

تبلیغات متنی که نمونه ای بارز از تولید محتوا به شمار می روند، در نمایش گوگل عبارت هایی سبز رنگ هستند که در وب سایتی که شما مدیریت آن را به عهده دارید نمایش داده می شوند.

  • نمایش محتوا ویدیویی HTML

تبلیغات رسانه ای که شامل نمایش انواع تصاویر پویا، محتوا ویدیویی و تبلیغات ویدیویی می شود، به صورت افقی یا عمودی و حتی در قالب تصاویر مربعی شکل در سایت به نمایش در می آیند.

  • محتوا گرافیکی یا نمایشی

از دیگر انواع روش های کسب درآمد از گوگل ادسنس می توان به نمایش محتوا گرافیکی در سایت به صورت افقی یا عمودی در قالب بنرهای تبلیغاتی اشاره کرد، البته در برخی از سایت ها می توان شاهد نمایش تصاویر گرافیکی به صورت مربعی شکل نیز بود.

  • تبلیغ واکنش گرا

از نمونه های تبلیغات در گوگل ادسنس باید به تبلیغات واکنش گرا که آن را تبلیغات ریسپانسیو هم می نامند، اشاره کرد.

برای درک بهتر این موضوع که سرویس گوگل ادسنس چیست، باید از یک مثال ساده کمک گرفت. فرض کنید که سایتی با پوشش اخبار بسکتبال و مسابقات بسکتبال استانی، محتوا جدیدی را برای مخاطبین طراحی و تولید می کند. با استفاده از سرویس گوگل ادسنس این امکان برای وب سایت وجود دارد تا با تبلیغات انواع توپ های بسکتبال و یا لباس های مخصوص بسکتبالیست ها، درآمد خاصی را به واسطه ادسنس به دست آورد.

شرایط نصب گوگل ادسنس چیست؟

 

آیا از شرایط نصب گوگل ادسنس مطلع هستید؟ ساخت گوگل ادسنس تنها در صورت دارا بودن شرایط نصب AdSense امکان پذیر است. مهم ترین شرایط ثبت نام در گوگل ادسنس :

  • داشتن یک وب سایت معتبر
  • تولید محتوا باکیفیت و اصیل
  • در دسترس بودن سایت برای کاربران
  • داشن حداقل 18 سال سن

 

آموزش ساخت حساب گوگل ادسنس

در ادامه به بررسی اموزش ساخت اکانت گوگل ادسنس  و همچنین اطلاعاتی در رابطه با اینکه چگونه حساب گوگل ادسنس بسازیم می پردازیم. قدم اول ایجاد اکانت در قسمت Google AdSense می باشد. مرحله بعدی ثبت آدرس سایت و تایید سایت توسط گوگل می باشد. بعد از تایید نیازمند آدرس سایت غیر ایرانی و تلفن خارج از کشور و مهم تر از همه حساب بین الملی می باشد.

میزان درامد از گوگل ادسنس چطور مشخص می شود؟

میزان درامد از گوگل ادسنس به تلاش های شما برای موفقیت در تبلیغات آنلاین وابسته است، به عبارت دیگر اگر هر تبلیغ CPC را برابر با 1 دلار بدانید و در طول روز بیش از 100000 را در سایت خود میزبانی کنید، درآمد تقریبی شما از تبلیغات ادسنس چیزی حدود 1000 دلار خواهد بود! این رقم واقعا شگفت انگیز است!

اما تفاوت های زیادی بین نرخ تبلیغاتی که برای نمایش محتوا یا تصاویر در نظر گرفته می شود، وجود دارد. باید به این موضوع مهم توجه داشته باشید که هر چه واژه یا کلمه کلیدی انتخاب شده برای تبلیغات کلیکی واضح تر باشد، شانس بیشتری برای کسب درآمد از ادسنس خواهید داشت.

درآمدزایی از گوگل ادسنس (Google AdSense) در ایران به سادگی دیگر کشورها نیست، اما همچنان باید از این روش به عنوان یکی از بهترین روش های کسب درآمد دلاری از گوگل یاد کرد. موضوعی که امروزه توجه بسیاری از مدیران وب سایت ها به ویژه وب سایت های پربازدید را به خود جلب کرده است.

برای استفاده از Google AdSense در ایران در صورتی که مدیر وب سایت انگلیسی در ایران باشید، شانس های بیشتری نسبت به سایت های فارسی خواهید داشت. استفاده از آدرس ایمیل معتبر برای ثبت نام در ادسنس بسیار ضروری است و گوگل برای اطمینان از این فرآیند پس از گذشت 7 روز از تاریخ ثبت نام، آدرسی را به ایمیل شما جهت بررسی هویت ارسال می کند.

پس از ثبت نام در گوگل ادسنس باید مشخصاتی هم چون شماره حساب بانکی و آدرس کدپستی خود را در فیلدهای تعریف شده وارد کنید. این موضوعی است که گاهی مدیران و وب مستران ایرانی را با مشکل برای ثبت و راه اندازی حساب ادسنس مواجه می کند. بخاطر داشته باشید که محدودیت های خاصی برای راه اندازی افتتاح حساب گوگل ادسنس وجود دارد که این محدودیت ها به ترتیب عبارت اند از :

  • عدم امکان پذیرفته شدن وب سایت های فارسی
  • عدم امکان ثبت نام در Google AdSense برای سایت های تازه تاسیس
  • کاهش احتمال تایید مراحل ثبت نام در صورت ثبت نام پی در پی
  • عدم پذیرفته شدن سایت هایی با دامنه ir در ادسنس

روش های کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس

روش های کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس Google AdSense کاملا متنوع هستند و هیچ محدودیتی در این زمینه تعریف نشده است، حتی سایت هایی که هیچ محتوا متنی را انتشار نمی دهند جزء گزینه های اصلی برای کسب درآمد دلاری از ادسنس محسوب می شوند. برای اینکه به درآمد ایده آلی از گوگل ادسنس دست پیدا کنید باید توانایی لازم برای جذب افراد در سایت و همینطور فراهم کردن شرایط ایده آل برای کلیک روی تبلیغات توسط بازدیدکنندگان را داشته باشید.

سایت هایی که در طول روز بازدیدکنندگان زیادی را میزبان هستند، درآمد دلاری بالاتری نسبت به یک وبلاگ نویس ساده با حدودا 200 بازدیدکننده در روز خواهند داشت. هر 1000 بازدید از نظر Google AdSense برابر با کسب درآمدی حدودا 1 تا 150 دلاری است! تعیین میزان درآمد به موضوعات مختلفی از جمله نوع فعالیت وب سایت و همینطور نوع تبلیغات در سایت وابسته است.

چه نوع تبلیغاتی وسوسه کننده تر است؟

بعد از راه اندازی گوگل ادسنس باید بدانید که دقیقا چه نوع تبلیغاتی برای مشتری یا بازدیدکننده وسوسه کننده تر است. راه های کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس کاملا به تبلیغات مرتبط هستند و به همین دلیل اطلاع از روانشناسی تبلیغات موفق در گوگل شانس درآمد دلاری بیشتر از ادسنس را افزایش می دهد. ویژگی های تبلیغات وسوسه کننده در Google AdSense :

  • سرتیترهای جذاب
  • نمایش تبلیغات در بالای صفحه
  • تبلیغات در بالا صفحه سمت چپ
  • تبلیغات در کادرهای عریض
  • تبلیغات با استفاده از نمایش تصاویر ویدیویی
  • استفاده از رنگ های خوانا در وب سایت

چگونه از Adsense درآمد کسب کنیم؟ ساخت حساب گوگل ادسنس اولین قدم برای درآمدزایی های کوچک یا بزرگ از این بستر تبلیغاتی در گوگل است. گوگل ادسنس با توجه به معیارهای مهمی مانند کیفیت و غنی بودن متن، جایگاه یا رتبه وب سایت، میزان بازدیدکنندگان و ترافیک سایت و همینطور انتظارات کاربران سطح درآمد شما را مشخص می کند. اطلاع دقیق از نحوه راه اندازی گوگل ادسنس از جمله موضوعاتی است که می تواند به افزایش درآمد سایت شما منجر شود.

گوگل ادسنس درآمد زایی بالایی برای سایت هایی که ترافیک بیشتری دارند در نظر می گیرد، البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای راه اندازی اکانت در گوگل ادسنس باید حداقل 6 ماه از زمان راه اندازی سایت گذشته باشد. اما با تمام این توضیحات اگر همچنان نمی دانید که Google AdSense چیه برای راهنمایی های دقیق تر با کارشناسان طراحی سایت و سئو در شرکت دیجیتال مارکتینگ پرشیاناوب تماس بگیرید.

تعرفه گوگل ادسنس

Google AdSense از تبلیغ کننده ها به ازای کلیک برای تبلیغات پول دریافت می‌کند که در واقع بر اساس تقسیم درآمد و هزینه برای هر کلیک کار می کند. ناشران نیز کمسیون دریافت می کنند که مبلغ دریافتی براساس  شدت به حوزه کاری و رقابت آنا بستگی دارد. وظیفه اصلی شما به عنوان یک صاحب وب سایتاین است تا جای ممکن کلیک بسازید!

 

گروه طراحی سایت و سئو سایت پرشیانا وب

گروه پرشیانا وب سابقه‌ای دیرینه در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات جهت سئو کردن و بهینه‌سازی سایت و طراحی سایت دارد. شما می‌توانید کار سئوی سایت و پشتیبانی سایت خود را به متخصصان این سایت سپرده و با نتایجی بسیار خوب در جهت افزایش بازدید و جذب مخاطبان بیشتر برای وبسایت خود از طریق سئو توسط متخصصان پرشیانا وب، مواجه شوید.

 

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “گوگل ادسنس چیست و راه های کسب درآمد از آن

  1. مصطفی گفت:

    سلام و خسته نباشید اگه سایتی پنالتی شه باید چی کار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. admin گفت:

      با سلام، با اصلاح موارد مشکل ساز این مورد با گذشت زمان بر طرف می گردد.

  2. سبحان گفت:

    سلام، میخاستم یه سایت راه اندازی کنم برای دانلود آهنگ، با توجه به اینکه توی وب انگلیسی دانلودها و یا دانلود آهنگ شامل کپی رایت هست و مثل ایران نمیشه همه آهنگ ها رو در دسترس داشت، به نظرتون اگر یه همچین سایتی بزنم میتونم داخلش ادسنس قرار بدم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *