آموزشی

مهم ترین مفاهیم و اصول اولیه سئو کدام اند؟

مفاهیم-و-اصول-اولیه-سئو

سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو برای وب سایت ها امری مهم است که ممکن است بارها درباره ی آن شنیده باشید. دلیل اینکه مردم وب سایت خود را بهینه می کنند افزایش ترافیک سایت است. این روش یکی از ارزانترین راهها برای جذب مخاطب مورد نظر شماست. هنگامی که شخصی از یک موتور جستجو مانند Google برای پرسیدن یک سؤال خاص استفاده می کند، گوگل با توجه به محتوا و رعایت اصول سئو سایت ها را نشان می دهد.  در این مقاله ، ما بهترین شیوه های SEO را برای بهینه سازی سایت با شما به اشتراک می گذاریم. هدف ما آشنایی هر بیشتر شما کاربران عزیز با اصول اولیه سئو می باشد. اعمال این اصول سئو سایت در بخش تولید محتوا تأثیر بزرگی بر ترافیک سایت شما خواهد گذاشت. اگر به دنبال طرحی سایت و سئو کار حرفه ای جهت بهینه سازی سایت خود می گردید پرشیاناوب گزینه مناسبی خواهد بود.

سئو چیست؟

سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟ به صورت کلی سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، فرایندی است که وب سایت و صفحات شما را در نتایج  موتورهای جستجو قابل مشاهده تر می کند، و این امکان را برای شما ایجاد می کند مخاطبان بیشتری جذب کنید. سئو انواع مختلفی دارد. سئو داخلی مربوط به تکنیک هایی است که در داخل سایت قابل بارگذاری می باشند. برخی تکنیک ها خارجی هستند، مانند لینک گذاری که هریک به نوع خود ترافیک سایت را افزایش می دهند.

چرا سئو سایت اهمیت ویژه ای دارد؟

صفحات Landing که مطابق با بهترین شیوه های SEO بهینه شده اند، باعث ترافیک بیشتر افرادی که به خدمات شما نیاز دارند می شوند. موتورهای جستجو هدف صفحه شما را بهتر می شناسند و در نتایج جستجو رتبه بالاتری را کسب می کنند. رتبه بالاتر منجر به ترافیک بیشتر می شود. بازدید کنندگان به آسانی می توانند صفحه شما را در صورت نیاز به مطالب به راحتی پیدا کنند. این باعث بهبود تجربه آنها می شود که باعث می شود بیشتر به وب سایت شما سر بزنند.

طبق یکی از  تحقیقاتی که در این باره انجام شد در سال ۲۰۱۴ ، موتورهای جستجو بیش از ۶۴ درصد در ترافیک وبسایت آن موثر بودند .  آمار درباره شبکه های اجتماعی ۲ درصد، تبلیغات کلیکی6  درصد، مانند مشارکت  ورود مستقیم۱۲ درصد و15 درصد از طریق روش های دیگر مانند مشارکت در چالش ها و غیره تخمین زده شده است. همچنین در آماری که در سال 2015 داده شد، گوگل 90 درصد از کل ورودی سایت ها را به خود اختصاص داده است. از نتایج این تحقیقات می توانید به راحتی به اهمیت سئو و بهینه سازی سایت و تاثیر آن بر موتور های جست و جو اطلاع پیدا کنید.

امروزه تقریباً 93٪ از کل ترافیک از یک موتور جستجو تامین می شود. 75٪ از کاربران هرگز از صفحه اول نتایج جستجو پیمایش نمی کنند. بیش از 60٪ بازاریابان می گویند بهبود سئو و افزایش حضور ارگانیک اولویت اول بازاریابی ورودی از کشور است. تقریباً 93٪ از کل ترافیک از یک موتور جستجو تامین می شود.

 

چه موقع از تاکتیک های SEO برای بهبود سایت استفاده کنیم؟

SEO یک ماراتن است ، و نه حداکثر سرعت دویدن. بهینه سازی صفحه وب شما نتایج یک شبه نتیجه نمی گیرد. پیشرفت هایی که در سایت خود انجام می دهید باعث می شود زمان موتورهای جستجو به رسمیت بشناسند. نتایج اغلب برای تحقق ماهها طول می کشد.

حالا می‌توانید درک کنید چرا حضور در نتایج ابتدایی موتور جستجو گر اهمیت زیادی دارد . برای رعایت اصول سئو باید بدانید موتور جستجوگر  طبق چه الگوریتمی سایت ها را دسته بندی می کنند.  در این بین  نکاتی را باید رعایت کنید و از انجام برخی از آنها بپرهیزید.  در ادامه به بررسی بیشتر در این باره می پردازیم.

 

چه مواردی برای موتورهای جستجو  گر مهم است؟

اگر SEO مجری تجارت آنلاین باشد، کلمات کلیدی عنصر اصلی سئو هستند. برای ایجاد تأثیر بیشتر در الگوریتم های موتور جستجوی Google ، باید هر صفحه از وب سایت شما از یک استراتژی کلمات کلیدی با دقت طراحی شده پیروی کند. به همین دلیل برای هر صفحه به یک کلمه کلیدی خاص نیاز دارید.

اصول سئو در تولید محتوا:

دانستن اصول سئو در نویسندگی این امکان را به ما می دهد تا محتوایی با کیفیت و حرفه ای بنویسیم، خلق محتوایی برای کاربر بسیار در بهینه سازی سئو سایت کمک کننده است. همجنین با دانستن اصول نگارش سئو می توانیم تاثیر بسزایی در رتبه گرفتن مقاله داشته باشیم، در نتیجه دانستن اصول سئو در مقاله نویسی می تواند سایت شما را به رتبه اول گوگل ارتقا دهد.

محتوای مرتبط با  موضوع جستجو شده

خدمات اصلی موتورهای جستجو  پیدا کردن بهترین و کامل ترین محتوا درباره عبارت ارائه شده توسط جستجوگر آن می باشد . طبیعی است هر چقدر عبارات و محتوای مقالات سایت شما با عبارات جستجو شده همخوانی بیشتری داشته باشند، شانس بیشتری در نمایش داده شدن خواهند داشت . الگوریتم اصلی  موتورهای جستجوگر فاش نشده و این رازیست که ممکن است هرگز قادر به بازگشایی آن نباشید. اما با رعایت برخی معیارها می‌توانید بفهمید چه پارامترهایی برای ارتباط محتوا با عبارت جستجو شده در نظر گرفته می شود.

 

یونیک  و باکیفیت بودن محتوا

محتوای یونیک و ارزشمندی که شامل اطلاعات درست و دقیق همراه با منبع موصق هستند در اولویت قرار می گیرند. داده های ارائه شده بهتر است همراه با ویدیو های باکیفیت و عکس های تولید شده توسط خود شما که با کیفیت و ظرافت بالای تولید شده اند، به مخاطب عرضه شوند.  فراموش نکنید شما برای مخاطبان واقعی می نویسید و نه موتورهای جستجو گر. اگرچه ابزار های کمکی مانند عکس از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند اما سایت پرطرفداری مثل گوگل معمولاً سایت هایی را بالا می‌آورد که سعی کرده اند به کاربران و نیازهای اصلی آنها متمرکز شوند و نه مقالاتی که سرشار از کلمات کلیدی هستند.  بنابراین بهتر است روی نیازهای مخاطبان متمرکز شوید و محتواهای با کیفیت برای آنها تولید کنید .

محتوای همیشه سبز 

شاید ابتدا از خودتان بپرسید محتوای همیشه سبز چیست؟ گاهی محتوایی را تولید می کنید که قابلیت آن را دارد که تا مدت ها مورد استفاده قرار بگیرد..  محتوای همیشه سبز یعنی موضوعاتی که تا سال ها و مدت ها می‌توانند در نتایج جستجو نمایش داده شوند و به روزرسانی خاصی نیاز ندارند. این محتوا ها ترافیک سایت را به مقدار چشمگیری افزایش خواهند داد.

متن اصلی را بهینه کنید

متن اصلی باید آنچه را که ارائه می دهید با جزئیات بیشتر توضیح دهد. به جای اضافه کردن بی دقتی کلمه کلیدی چندین بار ، سعی کنید از مترادف کلمات کلیدی اصلی خود استفاده کنید. مهم است که متن طبیعی باشد ، به راحتی قابل فهم باشد و برای خواننده ارزش قائل شود. سعی نکنید تا حد امکان کلمات کلیدی کلیدی را فقط به خاطر آن داشته باشید.

بهینه سازی تصاویر به جای متن

موتورهای جستجو تصاویر را درک نمی کنند، به همین دلیل مهم است که توضیحات متنی را به تصاویر اضافه کنید ، که باعث می شود آنها برای موتورهای جستجو قابل خواندن باشند. این کار به دو روش قابل انجام است: برای هر تصویری به یک نام منحصر به فرد فکر کنید که شامل تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و توصیف تصویر باشد تصویر را با عنوان صفحه فرود خود نامگذاری کنید. اگر بیش از یک تصویر دارید ، از توضیحات مشابه با شماره گذاری استفاده کنید.

 

آشنایی با اصول سئو: 

استفاده از امکاناتی که به عنوان راهکار های مکمل در نظر گرفته شدند می‌توانید  بازدید سایت خود را بالا ببرید.

سرعت وب سایت  

سرعت وب سایت از نکاتی است که بزای مخاطبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  حتی اگر محتوای با کیفیتی داشته باشید سرعت پایین می تواند مخاطبان بسیاری را از شما بگیرد.  یکی از این مخاطبان نیز موتورهای جستجوگر هستند که سرعت یکی از فاکتورهای اصلی آنها برای ارزیابی سایت می باشد . توجه کنید سرعت بارگذاری وب سایت در حضور شما به عنوان یکی از وب سایت های  رنکینگ گوگل بسیار  تاثیر گذار می باشد.

 

لینک سازی داخلی 

لینک هایی هستند که نویسندگان  و ویرایشگران محتوا هنگام انتشار مقالات از آنها استفاده می کنند .  این کار محتوای شما را به محتوا های مرتبط متصل کرده و کاربران را به نقاط دیگر سایت انتقال می دهد.  وجود این لینک ها سیگنال های خوبی به موتورهای جستجوگر گوگل می دهد و باعث بالا رفتن ارزش وبسایت شما می شود. از مزایای این لینک ها می توان به نکته های زیر نیز اشاره کرد.

استفاده از لینک ها  کاربران را نسبت به صفحات دیگر سایت تشویق می کند ارتباط محتوا های تولیدی بیشتر باشد این نتیجه به شکل بهتری نمایان خواهد شد ولی کاربرد بیش از حد بی رویه از این لینک ها سبب کم شدن بازدید سایت می شود. همچنین لینک ها سبب افزایش رتبه در جستجوی بعضی از کلمات کلیدی می شود.

 

عنوان تیتر ها

عنوان های انتخابی از موارد مهم در سئو سایت هستند که باید به آن توجه کنید، زیرا الگوریتم های موتور جستجو برای شناسایی موضوع و قرار گرفتن آن در میان پست های مشابه ، عناوین شما را تجزیه و تحلیل می کنند. کلمات کلیدی در این رابطه نقش عمده ای دارند. هر عنوان باید مرتبط با یک کلمه کلیدی باشد. رعایت این نکته به Google این امکان را می دهد تا ارتباط محتوای شما را تشخیص دهد. علاوه بر این ، شما می توانید نام تجاری را در یک عنوان وارد کنید زیرا این امر درک خوانندگان بالقوه را برای درک چه کسی در پشت پست آسان می کند.

عناوین همچنین باید قانع کننده باشند ، به این معنی که آنها باید علاقه کاربر را القا کنند. عنوان خوب به عنوان یک فراخوان عمل می کند – مردم را به همراهی با مطالب شما دعوت می کند. اگر در مورد بهره وری از عنوان مطمئن نیستید ، از ابزارهای آنلاین مانند CoSchedule Headline Analyzer دیدن کنید. این برنامه یک نمره اصلی ایجاد می کند و ساختار کلی ، دستور زبان و خوانایی عنوان شما را تجزیه و تحلیل می کند.

توضیحات متا

اگرچه کلمات کلیدی متا دیگر تأثیری بسزایی در دنیای سئو ندارند ، اما سایر ویژگی ها مانند توضیحات متا هنوز هم یک عامل بهینه سازی قدرتمند به حساب می آید. یک کاربر معمولی قبل از باز کردن یک صفحه وب ، به دو چیز نگاه می کند,  عنوان ها و توضیحات متا. مورد دوم همیشه در نتایج جستجوی Google تحت عنوان صفحه وب نمایش داده می شود. موتورهای جستجو کلمات کلیدی را در توضیحات متا برجسته می کنند ، بنابراین آن را به یک تقویت کننده  اصلی برای بازدید وب سایت تبدیل می کنند. این امر مردم را ترغیب می کند تا روی لینک کلیک کنند و محتوای شما را بررسی کنند.

حسابرسی SEO

اگر بخواهید در درازمدت همان سطح بهره وری وب سایت را حفظ کنید ، یک حسابرسی منظم سئو الزامی است. هر چند وقت یکبار باید کل وب سایت را بررسی کنید و نقاط ضعفی پیدا کنید که باعث کندی شما می شود. این مجموعه ای از مراحل مختلف است. عناوین و توضیحات متا هر صفحه را بررسی کنید. بهینه سازی کلمه کلیدی را برای هر پست بررسی کنید. ساختار URL مقالات خود را تجزیه و تحلیل کنید. برچسب های ALT را بر روی تصاویر بررسی کنید. یک تست از دوستی در موبایل انجام دهید تا ببینید وب سایت شما برای استفاده هوشمند از تلفن به درستی بهینه شده است. تمام این مراحل به شما کمک می کند تا ارزش SEO وب سایت را بفهمید. همچنین نقص ها و کاستی ها را برجسته می کند، بنابراین می توانید محتوا را بهبود بخشید یا عناصر گمشده را برای افزایش پتانسیل سئو اضافه کنید.

لوکال سئو

مدتهاست ساختار گوگل به شکل تنظیم شده است که نتایج محلی متناسب با مکان مورد نظر کاربر را نشان میدهد این مسئله به ویژه برای خدماتی که حضوری هستند کاربرد ویژه ای دارد .  برای ثبت کسب و کارتان می‌توانید در سایت google my business ثبت نام کنید.

 

استفاده از شبکه های مجازی

یکی دیگر از شیوه های بسیار موفق بازاریابی و افزایش بازدید و سال استفاده از شبکه‌های اجتماعی معتبر می باشد  با این کار شما مخاطبان خود را از سراسر حسابهای شبکه های اجتماعی تان به سایت  انتقال می دهید و می توانید ترافیکه بیشتری در سایت داشته باشید.

اسکیما مارک آپ : 

با استفاده از برخی کدها میتوانید جذابتر کرده و از این طریق مخاطبان بیشتری برای محتوای خود بیابید.  با استفاده از این راهکار گوگل واگذاشتن ستاره و محتوای بیشتری از سایت شما مخاطبان را جذب می کند.

آتوریتی :

از این طریق شما می توانید اعتماد بالای مخاطبان خود را جلب نمایید .  البته استفاده از این لین ها در آینده ممکن است کاربرد چندانی نداشته باشد، زیرا توجه به گوگل نسبت به آن ها رفته رفته کم خواهد شد .  استفاده از لینک های کیفیت است که هرچه بیشتر باشد و به موازات محتوا استفاده شود سایت را ارزشمند تر می کند .

 

اشتباهات رایج در اصول سئو

استفاده  افراطی از کلمات کلیدی 

به یاد داشته باشید که مخاطبان به دنبال مقاله‌ای سرشار از کلمه های کلیدی و فاقد کیفیت نیستند .  استفاده از کلمات کلیدی  مانند گذشته مورد نظر گوگل نیست و اعتبار سایت را پایین خواهد آورد.

تبادل لینک

لینک های مخصوص به خودتان را که معتبر هستند بسازید، زیرا استفاده از بک لینک ها  دیگر منسوخ شده است و کاربرد چندانی ندارد .

تبلیغات بیش از حد

تبلیغات زیاد باعث آزار مخاطبان می‌شود و علاوه بر کاهش بازدید سایت سرعت آن را به شدت پایین می آورد .

محتوای کپی 

دقت کنید تمام محتوای تولید شده معتبر و یونیک باشند.  زمانی که گوگلدو یا چند سایت را با محتوای یکسان پیدا می‌کند تنها به یکی از آنها رتبه خواهد داد.  باید محتوا را پیش از از وب سایت های دیگر ایندکس کنید تا کپی نشوند.

متن ها و لینک های مخفی 

با ترفند هایی مانند سفید کردن فونت و یا سفید کردن فونت در بک گراند  سفید، نمی‌توانید رتبه ی گوگل را شبیه سازی کنید زیرا اگرچه مطالب از دید کاربران مخفی است اما گوگل آنها را تشخیص می دهد.

با روش های گفته شده که مهم ترین اصول سئو به شمار می روند، می توانید بازدید سایت خود را به طور چشمگیری افزاش داده و آن را جزء سایت های ترند، در نتایج جست و جوی گوگل برای محتواهای مربوط به خدمات خود نمایید. پرشیانا وب با بیش از 5 سال سابقه در زمینه طراحی سایت  و سئوی سایت، با کیفیت بالا آماده ی همکاری می باشد. همچنین این مجموعه در زمینه های فوق مشاوره می دهد. این مجموعه در زمینه آموزش طراحی سایت نیز فعالیت دارد.

حرف آخر

صحبت نهایی و جمع بندی کلی که میشه در مورد اصول کلی سئو بیان کرد این است که سئو باید به صورت کاملا طبیعی انجام شود تا هم نظر مثبت کاربران سایت جلب شود و هم نظر موتورهای جستجو، در واقع رعایت اصول سئو با طبیعی بودن و همچنین دارا بودن پشتیبانی سایت در نظر مثبت کاربران سایت تاثیر دارد  و به بهبود وضعیت سئو سایت به خوبی کمک کند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *