آموزشی

بازاریابی محتوا چیست و چه ارزشی دارد

بازاریابی-محتوا

بازاریابی محتوا در حوزه دیجیتال مارکتینگ امروزه از اهمیت بسزایی برخوردار است. تکنیک ها و روش های نوین بازاریابی، موجب توسعه و گسترش بازخورد های تبلیغاتی و در نتیجه کسب سودآوری بیشتر برای یک حرفه جدید خواهد شد. طراحی سایت و تولید محتوا ارزشمند جایگاه منحصر به فردی در بخش توسعه کسب و کار های جمعی و فردی خواهد داشت. ارائه محتوا فاخر به خواننده و مخاطب، از کلیدی ترین فاکتور های موفقیت در کسب و کار به شمار می رود. برای اینکه بتوان با شناختی کامل نسبت به تولید محتوا فاخر و ارزشمند اقدام نمود، باید پیش از هر چیز اصول و الگوریتم های محتوا و علت نگارش آن را به شکلی جدی مورد توجه قرار داد. یک محتوا ارزشمند این قدرت را خواهد داشت تا حسی قوی را میان نویسنده و مخاطب در کم ترین زمان ممکن ایجاد نماید. احساسی که ناشی از آگاهی و علم نویسنده بوده و از گیرایی بالایی برخوردار است.

 

اصول بازاریابی محتوا

شاخصه های تولید محتوا ناب چیست ؟ در مبحث بازاریابی محتوا، شاید بد نیست که با علت ترکیب این دو واژه در کنار یکدیگر آشنا شویم. محتوا پادشاهی با قلمروی گسترده از تمامی قاره ها در جهان است. این قلمرو گسترده سرشار از ایده پردازی های ناب و یا جذاب می باشد.قطعا آشنایی با ضرورت تولید محتوا از یک سو و در نظر داشتن اهمیت آن از سویی دیگر می تواند کلیدی ترین نکته برای آغاز بازاریابی محتوا به شکلی کاملا هدفمند باشد. برای برقرار کردن رابطه ای قوی و مستحکم با مخاطبین، روش های متعددی وجود خواهد داشت. اما روش بازاریابی به سبک تولید محتوا، یکی از ارزشمند ترین این روش ها محسوب می گردد. شناخت اصول بازاریابی محتوا از جمله اولویت های مهمی است که با تسلط بر آن می توان شاهد نتایج دراز مدت و اثرگذار در میان جستجو های گوگل توسط کاربران بود.

به منظور خلق محتوایی خاص و منحصر به فرد، باید تکنیک هایی ویژه را مورد ارزیابی قرار داد. تکنیک هایی که دارای ارزش معنوی بالایی از نگاه مخاطب و خواننده باشند. این سوالات را هنگام نگارش محتوا در ذهن خود حلاجی کنید.

✔ شما برای چه کسی/ کسانی تولید محتوا می کنید ؟

✔ آیا هدف از تولید محتوا شما تنها جذب مخاطبینی خاص است ؟

✔ شما قصد دارید تا محتوا تولید شده را در چه بخشی عرضه کنید ؟

✔ با نیاز ها و اولویت های مخاطبین خود، آشنا هستید ؟

✔ تولید محتوا را بر اساس چه برنامه ای پیش می برید ؟

 

استراتژی بازاریابی محتوا

در سال های اخیر با ورود فروشگاه ها و شرکت های اینترنتی گسترده به دنیا کسب و کار، تکنیک های هوشمندانه نیز در این رابطه ابداع گردید. تولیدکننده محتوا با ارائه متنی گیرا و جذاب، ارتباط میان خود و مخاطب را مستحکم تر خواهد کرد. نه تنها شرکت های کوچک و تازه کار، بلکه بسیاری از شرکت های مهم در جهان نیز امروزه بازاریابی محتوا را به عنوان اصولی ترین سبک فعالیت در نظر گرفته اند. مهم ترین رویکردی که می توان در این موضوع از سوی شرکت های فعال در حوزه کسب و کار شاهد بود، رویکرد ارائه محتوا ناب به مخاطبین است.

قطعا تمامی شرکت ها از جمله شرکت های تک نفره و یا شرکت های گروهی، نیازمند بازاریابی نوین به سبک تولید و عرضه محتوا خواهند بود. ایجا حس اعتماد، قوی ترین ابزار ارتباط میان یک مجموعه با مخاطبین است. تعیین اهداف کوتاه و بلند مدت از بازاریابی، یکی دیگر از موضوعات مهمی است که هر مجموعه باید آن را به بهترین شکل ممکن مدیریت نماید. عرضه محتوایی متفاوت، ارزشمند و در عین حال سرگرم کننده، شاه کلید موفقیت در این حوزه خواهد بود. در یک نگاه کوتاه باید تفاوت میان بازاریابی استراتژیک و بازاریابی سنتی را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم. بازاریابی استراتژیک یکی از نتیجه بخش ترین اقدامات و فرصت هایی است که هرگز مشابه آن را نمی توان در بازاریابی های سنتی شاهد بود.

بازاریابی محتوا شامل چه مفاهیمی است ؟

خلق محتوایی متفاوت و جدید صرفا خلق یک متن نگارش شده نیست. پادکست، ویدیو، تصاویر، عکس نوشته، کاریکتور، انیمیشن و … هر یک نوعی از محتوا سازی به شمار می روند. این سبک از محتوا سازی می تواند ترکیبی از بازاریابی به روش آفلاین، آنلاین و یا ترکیبی از این دو باشد. شما در صفحه ایده پردازی های خود، زمان بسیار کوتاهی را برای ارضا حس نیاز مخاطب خواهید داشت. در این زمان کوتاه، باید به بهترین شکل ممکن تصویری کلی از نیاز های مخاطب را با بهترین مفهوم به نمایش بگذارید. خواننده به عنوان اصلی ترین مخاطب بازاریابی شما باید بر اساس آگاهی های به دست آمده، اقدام به تصمیم گیری نهایی نماید.

استفاده از استراتژی در محتوا سازی

محتوا خوب، محتوایی است که بر اساس استراتژی های خلاقانه و متبحرانه خلق شده باشد. در میان وجود بسیاری از مشکلات کسب و کار، این استراتژی های هوشمندانه است که راهگشا خواهد بود. طی سال های اخیر و با گسترش دامنه تبلیغات و مشاغل اینترنتی با فعالیت بر پایه بازاریابی، انتقال صدایی رسا به مخاطب در میان این هیاهو، دشوار خواهد بود. اما با این حال هرگز نباید اهمیت بازاریابی محتوا را به فراموشی بسپاریم.

محتوا استراتژیک چگونه خلق می شود ؟

✔ نگارش محتوایی سودمند، هدفمند، رسا، گیرا، جذاب

✔ استفاده از قابلیت های اشتراک گذاری محتوا برای افزایش تعداد مخاطبین

✔ تسلط به نیاز های مخاطبین

 ✔پشتیبانی سایت 24 ساعته

✔ خلق محتوایی ایده پردازانه و ایده آل

✔ تعیین اهدافی مشخص از تولید محتوا

✔ شناخت مخاطبین و تولید محتوا بر اساس علاقه مندی آن ها

✔ مدیریت هوشمندانه فضا کسب و کار در بازاریابی محتوا

✔ به کار گیری ابزار ها و ربات های هوشمند برای بالا بردن بازخورد محتوا

✔ توجه به ترفند های نویسندگی و استفاده از آن ها

✔ جذب مخاطب جدید و ثبات بخشیدن به حضور مخاطبین قدیمی تر با استفاده از Content marketing به بهترین شکل ممکن امکان پذیر است. یکی از روش های فوق العاده موثر در این حوزه به منظور بالا بردن بازتاب های نگارش محتوا، استفاده از مسیر پرسش و پاسخ ها است.

✔ پس از اتمام مقاله آموزشی، علمی، سرگرمی، نویسنده این فرصت را خواهد داشت تا از مسیر طرح پرسش و پاسخ، خواننده را وارد مرحله ای جدیدتر با نام مشارکت در نظرپردازی نماید.

✔ در یک مقاله عموما با سه مضمون نگارش می شود. محتوا آموزشی، محتوا فنی و محتوا سرگرمی که هر یک در نوع خود مخاطبین و طرفداران خاصی دارند.

✔ تجربه، بهترین استراتژی در بازاریابی محتوا

✔ آزمون و خطا در نوع نگارش محتوا، رعایت اصول و الگوریتم های سئو، استفاده از تکنیک ها و خلاقیت ها بخشی از مهم ترین نکات تولید محتوا جذاب و اصولی می باشند.

✔ تجربه به طور حتم نقشی بسیار حائز اهمیت را در نوع نگارش محتوا و رعایت اصول تخصصی آن ایفا می نماید. فراگیری دوره های تخصصی آموزش بازاریابی محتوا در کنار افراد ماهر و باتجربه فرصت خوبی برای رشد و پیشرفت در این حوزه خواهد بود.

✔ تولیدکننده محتوا باید توجه داشته باشد که شیوه نگارش خود را صرفا بر اساس نیاز های مخاطب مدیریت نماید. ربات های هوشمند گوگل بهترین ابزار برای بررسی و ارزیابی ارزش محتوا می باشند.

✔ بالابردن کیفیت متن و استفاده از اصول سئو  در تولید محتوا به منظور افزایش بازدید سایت از دیگر نکاتی است که باید آن را در نظر داشت.

مزایای بازاریابی محتوا

آغاز یک کسب و کار سودآور، با بررسی مزایا و معایب آن به بهترین شکل ممکن امکان پذیر می گردد. روش های بازاریابی محتوا استراتژیک همواره اثرگذار تر از سایر روش های سنتی و مکرر در فضا ارتباطات خواهد بود. در این روش افراد نیازمند بازاریابی میدانی برای جذب مخاطبین نخواهند بود. با این حال محدودیتی را نیز در حیطه جذب مخاطب مشاهده نخواهند کرد. ایده پردازی و یا بهره برداری از ایده های ناب در حوزه بازایابی دیجیتال و کسب و کار آنلاین، مهم ترین روزنه برای دستیابی به موفقیت محسوب می گردد. شناخت مزایای بازاریابی محتوا برای نویسندگان یکی از اصلی اولویت هایی است که عموما مورد بی توجهی نیز قرار می گیرد. تولید محتوا صرف و تولید محتوا باکیفیت دو مقوله متفاوت از یکدیگرند.

 

در این بخش باید با بهترین ایده پردازی ها برای تولید محتوا جادویی و ناب آشنا شویم.

✔ محصول خود را به خوبی معرفی کنید.

✔ یک ارزیابی جامع از محصول را ارائه نمایید.

✔ مطالبی پرطرفدار و جذاب را برای مخاطب گزینش کنید.

✔ از تئوری های موفقیت و الگو های شناخته شده در این حوزه کمک بگیرید.

✔ هر آن چیزی که لازم است را فهرست وار بیان کنید.

✔ سوالاتی جذاب برای کنشگری مخاطب، طرح کنید.

✔ آموزش برای مخاطب را فراموش نکنید.

استراتژی بازاریابی محتوا نویسنده را به سمت و سوی نوشتن با استفاده از الگو برداری و ایده پردازی هدایت خواهد نمود. متنی که از ارزش علمی و بار محتوایی خوبی برخوردار است، اما در عین حال برگرفته از متنی دیگر نیز می باشد. محتوا امروزه یکی از دغدغه مندی های اصلی است که نویسندگان به دنبال برطرف کردن آن هستند. کلمه کلیدی نقشی فوق العاده در پیشبرد اهداف یک نویسنده خواهد داشت. نویسنده باید در بهترین شرایط نیز بی حوصلگی های خواننده را مدنظر قرار دهد. قرن بیست و یک، قرن بی حوصلگی های مکرر از خواندن مطالب تکراری و فاقد ارزش و بار علمی است.

یک محتوا خوب ارزش بازنویسی مجدد را نیز خواهد داشت. اما این موضوع قطعا در سایه افزودن بار علمی محتوا امکان پذیر می گردد. یکی دیگر از موضوعات مهمی که می توان به آن توجه نمود، تعداد کاراکتر های محتواست. کاراکتر هایی که در عین طولانی بودن، باید همراه با مفهومی موثر و مفید نیز باشد. نویسنده تحت هیچ شرایطی نباید کیفیت محتوا را دست کم بگیرد. کیفیت مهم ترین موضوعی است که مخاطب را به سمت خواندن مطالب سوق می دهد. اگر به دنبال سئو حرفه ای برای سایت خود هستید نمی توانید از خدمات سئو پرشیانا وب استفاده نمایید.

 

خدمات سئو پرشیانا وب

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *