آموزشی

مهم‌ترین عوامل موثر بر سئو سایت

عوامل-موثر-بر-سئو-سایت

در حقیقت هر ساله قوانین و اصول اخلاقی سئو در حال تغییر است و در آن بازنویسی صورت می‌گیرد. ممکن است نتایج مثبتی که به سایت شما در سال 2019 داده است در سال 2020 قابل اجرا نباشد. در صورتی که نیاز دارید سایت گوگل ترافیک‌های خاصی را برای شما ارسال کند و به سایت شما توجه لازم را داشته باشد در ادامه این مقاله همراه ما باشید. هر موتور جست‌وجو برای بالاتر بردن مرتبه‌ یک سایت از استراتژی‌های خاص خود استفاده می‌کند این سیاست‌ها هر ساله تغییراتی پیدا می‌کنند لذا لازم است مدیران سایت‌ها و کسانی که سئو کار هستند نسبت به موضوع بیان شده اهمیت قائل باشند تا رتبه سایت آن‌ها بالا برود. در این مقاله در رابطه با عوامل موثر بر سئو  صحبت می کنیم.

عوامل موثر بر سئو سایت

برخی از عوامل موثر بر سئو که در کار سئو تاثیر گذار هستند عبارتند از:

از این موارد عوامل موثر بر سئو و همچنین موثر بودن بک لینک‌ها در شبکه‌های اجتماعی باشد.  استفاده از لینک در شبکه‌های اجتماعی به خودی خود در روند بهبود سئو سایت نقشی ندارد ولی زمانی که از لینک در شبکه‌های اجتماعی برای بالا بردن میزان ترافیک ارسالی به صفحه جست‌وجو و هم چنین روند بالا رفتن مرتبه سایت موثر است. یک نکته حائز اهمیت آن است که در تبلیغ شبکه‌های اجتماعی باید به این که شبکه‌های اجتماعی در برندسازی کمک محسوسی خواهند کرد توجه داشت.

  • هر قدر میزان ارتباط محتوا و متن جست‌وجو شده توسط کاربر بیشتر باشد در موتور‌های جست‌وجو بیشتر دیده می‌شود.
  • کلمات کلیدی و محتوای تولید شده باید ارتباط بیشتری داشته باشند تا رتبه سایت بالا برود.
  • هر چقدر میزان عنوان صفحه با محتوای صفحه ارتباط بیشتری داشته باشند در بهبود وضعیت سئو سایت نقش اساسی خواهد داشت.
  • در صورتی که آدرس صفحه و محتوای تولید شده با هم ارتباط بیتری داشته باشند در عملکرد سایت تاثیر خواهد داشت.
  • حجم مطالب صفحه باید استاندارد باشد.
  • یکی از عوامل تاثیرگذار میزان لینک داخلی دریافتی است.
  • متن لینک داخلی دریافتی نیز جزء عوامل موثر بر سئو محسوب می‌شود.
  • در صورتی که از لینک خارجی معتبر دریافتی استفاده شود میزان استفاده از آن تاثیرگذار است.
  • در صورتی که کاربران در سایت مورد نظر بیشتر بماند، این موضوع نیز موثر است.
  • در صورتی که ترافیک دریافتی زیاد باشد نیز در روند سئو سایت تاثیرگذار است.

موارد مذکور از مهم‌ترین عوامل موثر بر سئو سایت محسوب می‌شود که بیش از 100 عنوان موضوع برای بالا بردن رتبه بنندی در گوگل می‌توان ذکر نمود.

 

فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال 2020

چگونه  سایت خود را به صدر نتایج جست‌وجو گوگل برسانیم؟ این سوالی است که اغلب مدیران سایت و کارشناسان سئو از خود می‌پرسند برای پاسخ به این سوال ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید. در صورتی که بدانید در سال 2020 از گوگل چه رتبه‌ای را دریافت می‌کنید حتما در رتبه بندی سایت خود موفق خواهید شد البته لازم به ذکر است که گوگل لیست رسمی خود را از عوامل رتبه‌بندی پنهان نگاه داشته است ولی کلید موفقیت کسب‌ و کار شما برای مرتبه‌ی بالاتر در موتور جست‌و جو به آن اندازه پنهان نیست. در حقیقت تیم تحقیقاتی وجود دارد که کدهای گوگل را خراب کرده و از آن‌ها برای بالا بردن رتبه استفاده می‌شود.

در blue corona کارآگاهان موتورهای جست‌وجو وجود دارد که از تمام عوامل رتبه‌بندی احتمالی گوگل استفاده نمی‌کنند بلکه از طریق عوامل موثر بر سئو  برای شناسایی عوامل می‌پردازند. این کارآگاهن با جمع‌آوری هزارن داده و هم چنین استفاده از ابزار‌های جست‌وجوی دقیق و پیشرفته مثل Moz استفاده می‌کنند تا به کشف الگوریتم‌های پیچیده و بزرگ گوگل که برای رتبه بندی موثر است را کشف کنند.

در صورتی که در صفحه اول گوگل در نتایج جست‌وجو نیستید، فروش قابل ملاحظه‌ای را در مقابل رقبای خود از دست می‌دهید. 97 درصد عموم مردم روی اولین صفحه نتایج کلیک می‌کنند. اکثر افراد سعی دارند تا رتبه خود در گوگل را بالاتر ببرند برای انجام این کار باید سیگنال‌های رتبه بندی نشده و کشف شده گوگل را درک کنیم و صفحات خود را به بهترین شکل ممکن برای بازدیدکنندگان آن بهینه کنید.

 

در سال 2020 رتبه بندی گوگل چگونه عمل می‌کند؟

گوگل از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کند تا شناسایی کند کدام نتایج برای کاربر مفیدتر خواهد بود. هم‌چنین از نمایه معنایی پنهان استفاده می‌کند تا هدف از جست‌وجو به عنوان نشانه‌ای از مهم‌ترین نتایج استفاده شود.

گوگل الگوریتم فعلی خود را حول RankBrain ساخته است ، الگوریتم یادگیری ماشین (AI) که گوگل برای کمک به مرتب سازی و بهبود نتایج جستجو از آن استفاده می کند. Backlinko آن را به خوبی متراکم کرد:

به طور خلاصه ، از الگوریتم RankBrain برای تایرگذاری در روند رتبه بندی نتایج گوگل استفاده شده است. بسته به کلمه کلیدی ، RankBrain اهمیت بک لینک ، تازه بودن محتوا ، طول محتوا ، قدرت دامنه و غیره را افزایش یا کاهش خواهد داد.

سپس ، چگونگی تعامل جستجوگران گوگل با نتایج جستجوی جدید را بررسی می کند. اگر کاربران الگوریتم جدید را بیشتر دوست داشته باشند، باقی می ماند. در غیر این صورت، RankBrain الگوریتم قدیمی را برمی گرداند.

الگوریتم گوگل بسیار هوشمند است. دائماً در حال تغییر و سازگاری است تا بهترین تجربه را به کاربران ارائه دهد و از دست‌کاری تاکتیک‌های SEO SEO  در نتیجه نتایج جستجو جلوگیری می‌کند. بخشی از رمز و راز الگوریتم جستجوی Google این است که قبل از نمایش نتایج ، تعداد زیادی از سیگنال های رتبه بندی را در نظر می گیرد.

دلیل این امر، آن است که یک عبارت جستجو می تواند صدها معنی داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر من جستجو برای کلمه “حمام” انجام دهم ، Google هیچ تصوری از آنچه که من به دنبال آن هستم نیست. نتایج احتمالی می تواند به طیف گسترده ای شامل شود:

  • ✔️ یافتن نزدیکترین سرویس بهداشتی عمومی
  • ✔️ تعریف اینکه یک حمام چیست
  • ✔️ لوله کشی اضطراری
  • ✔️ بازسازی حمام
  • ✔️ وب سایت های دکوراسیون منزل
  • ✔️ مشاوره نظافت

کاری که Google در اینجا سعی در انجام آن دارد این است که هدف من را حدس بزنید و سپس نتایج را مطابق آنچه فکر می کند مفیدترین نتیجه باشد ، تنظیم کند. با گذشت زمان ، الگوریتم های گوگل با هدف جستجوی کاربر شناسایی و سازگار شده است.

 

نیازی نیست تا تمامی فاکتورهای گوگل را در حد عالی رعایت کنید!

اخیرا گوگل فقط از 200 فاکتور برای رتبه‌بندی سایت‌های مختلف استفاده کرده است که مطابق با آن صفحه‌ی مورد نظر کاربر توسط موتور جست‌وجو گوگل نشان داده خواهد شد. با وجود این‌که در سال‌های اخیر تغییرات زیادی در روندهای جست‌وجو گوگل انجام شده است ولی هنوز یک نکته حائز اهمیت ان پابرجاست و آن هم این است که برای رتبه بندی بالا نیازی به رعایت تمامی این موارد نیست در صورتی که مهم‌ترین موارد را بدانید می‌توانید طبق آن اولویت‌بندی کنید. لازم به ذکر است رعایت تمامی موارد در حد مناسب می تواند به بهبود کیفیت سایت شما کمک کند.

 

استفاده از محتوای با ارزش و تاثیر آن بر سئو

قبلا گوگل از فاکتورهای ساده مثل عنوان، آدرس، متا تگ‌ها و عنوان عکس‌ها برای رتبه بندی استفاده می‌کرد همین عوامل امروزه جزء عوامل ابتدایی فاکتوردهی سایت تلقی می‌شوند و الگوریتم‌های گوگ بسیار پیچیده‌تر و هوشمندانه‌تر از گذشته عمل می‌کند. در حقیقت مضاف بر عوامل گذشته، هر چقدر محتوای سایت عمقش بیشتر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است چنان‌که تمام نیازهای مراجعه کننده به سایت برطرف شود از امتیاز بیشتری برخوردار خواهد بود.

✔️ داشتن محتوای جدید و تکراری نبودن آن یکی از عوامل موثر بر سئو برای گوگل است.

✔️ در صورتی که بخشی از سایت را برای سوالات رایج مشتریان قرار دهید، امتیاز شما بسیار بالا خواهد رفت به طوری که هر کاربر برای جست‌و جوی سوالات خود بارها و بارها از سایت شما استفاده می‌کند.

✔️ از کلمات کلیدی مرتبط و متعارف در محتوای سایتتان استفاده کنید.

✔️ از کلمات کلیدی در تمام متن بهره ببرید تا در روند بهبود سئو سایت کمک کننده باشد.

 

اهمیت تعداد دامنه‌هایی که لینک آنها در سایت شما قرار دارد

تعداد لینک‌هایی هم که از آن‌ها در سایت شما استفاده شده‌اند نیز جزء فاکتورهای مهم در روند بالا بردن رتبه سایت محسوب می‌شوند. به طور مثال سایتی که در نتایج جست‌وجو در رتبه اول قرار دارد به مراتب تعداد بک لینک‌های بیشتری را به  نسبت آن سایت که در رتبه دهم گوگل است به خود اختصاص خواهد داد. هر چقدر از بک لینک‌های معتبر با دامنه‌ی بیشتر استفاده کنید، سایت شما باارزش‌تر است. هم‌چنین از افراد موثر برای به اشتراک گذاشتن مطالب‌تان استفاده کنید و از آن‌ها در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. در نهایت برای بالا بردن ربتبه بندی سایت می توانید از پادکست برای ایجاد لینک های معتبر استفاده کنید. شاید جالب باشد بدانید 67 میلیون نفر از افراد در تمام دنیا در ماه حداقل به یک پادکست گوش می‌دهند.

 

بهینه سازی سایت برای موبایل

این مطلب بسیار جالب است تا بدانید در سال 2018 شرکت گوگل به طور رسمی سرورهای خود را به موبایل منتقل نمود. راه‌کارهای بالابرردن سئو تووسط موبایل در زیر عنوان می‌شود:

✔️ سازگاری سایت خود با تمام دستگاه‌های هوشمند

✔️ تغییر دادن سایز تصاویر به طوری که با جست‌وجوی آن‌ها در قاب موبایل قابل مشاهده باشند.

✔️ استفاده از عنوان‌های کوتاه

✔️ اطلاعات دسته‌بندی شده و کوتاه در موبایل بسیار جوابگو هستند تا محتوای طولانی

 

پرشیانا وب

پرشیانا وب به عنوان مجری طراحی سایت و ارائه خدمات پشتیبانی سایت و سئو و بهینه سازی سایت در ایران، با سابقه حرفه ای بالغ بر 5 سال در این حوزه، توانسته است تا اثرگذاری ویژه ای را در این حوزه داشته باشد. افزایش آمار بازدید از گوگل توسط سایت پرشیانا وب یک اتفاق ساده خواهد بود.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “مهم‌ترین عوامل موثر بر سئو سایت

  1. محمدرضا گفت:

    ضمن خسته نباشید بابت مطالب خوبتون. حدودا چقدر مان میبره تا یه سئو کار حرفه ای بشیم؟

    1. admin گفت:

      با سلام، حداقل 1 سال زمان لازم هست ولی این موضوع کاملا به خود شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *