آموزشی

چگونه رتبه یک گوگل شویم ؟

چگونه-رتبه-یک-گوگل-شویم

کسب رتبه اول گوگل یا به عبارتی بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل  از اهمیت ویژه ای برخوردار است و افراد بسیاری برای به دست آوردن آن در تلاش اند. رتبه یک در سرچ گوگل، ترافیک سایت را بالا برده و درنتیجه مخاطبان و مشتریان بیشتری برای کسب و کار ایجاد می شود، اگرچه این رتبه بسیار مهم است اما دستیابی به آن نیاز به رعایت نکاتی دارد. با دانستن این نکات و رعایت قوانینی که مورد توجه گوگل هستند، می توانید رتبه سایت خود را در رنکینگ های گوگل بالا ببرید. در ادامه به بررسی این پارامتر ها می پردازیم.

افزایش رتبه سایت در گوگل 

موتور های جست و جو گر گوگل ایجاد مطالب قانع کننده و مفید که متناسب با نیاز کاربران تولید محتوا می کنند، احتمالاً بیش از سایر عوامل در وب سایت شما تأثیر می گذارد. شرایط و ضوابط گوگل در اسناد راهنمایی های وب مستر خود به وضوح نشان می دهد که اگر شما سعی کنید در رتبه بندی های خود به روش هایی که گوگل رد می کند دستکاری کنید ، سایت شما را جریمه می کند یا بدتر ، آن را کاملاً از “فهرست وب” خود حذف می کند. بدست آوردن رتبه سایت در گوگل باید بر اساس قوانین و معیار های گوگل انجام شود.

گوگل بسیاری از تاکتیک های قدیمی SEO را در سال 2020 را نمی پذیرد و رد می کند زمانی که گوکل عملکردهای “فریبکارانه” را تشخیص دهد بر اساس شرایط و قوانین سایت را جریمه می کند.

بعضی از شیوه های غیرقانونی كه منجر به حذف كلی سایت از فهرست گوگل می شود یا تحت تأثیر عمل هرزنامه الگوریتمی یا کاربر قرار دارد را تشریح می كنید. اگر سایتی تحت تأثیر فعالیت هرزنامه ها قرار گرفته است ، دیگر ممکن است در Google.com یا در هر یک از سایت های شریک Google به نتیجه نرسد.

اگر در صدر نتایج رقابتی قرار داشته باشید، می شود حدس زد که Google به سایت شما نگاه دقیق تری داشته باشد. این ممکن است به معنای تحلیل عمیق تر الگوریتمی سایت شما یا حتی بررسی دستی باشد.

گوگل ده‌ها هزار مرورگر دستی دارد که به کیفیت صفحات نتایج خود و سایت هایی که در آنها وجود دارد ، ارزیابی می کنند.

جهت گرفت رتبه سایت در گوگل با خرید لینک های بی ارزش و تولید محتوا بی کیفیت که ارزش چندانی ندارند و تنها برای مدت کوتاهی ماندگار خواهند بود، تمام انرژی خود را صرف به کارگیری کلمات کلیدی بهتر و ارتقای دامنه وب سایت خود کنید. این روش ماندگار بوده و بسیار تاثیرگذار خواهد بود. آوردن سایت به صفحه اول گوگل باعث افزایش بازدید کاربران می شود.

 

حتما بخوانید: خدمات سئو و بهینه سازی سایت 

 

نحوه بررسی رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجوگر گوگل

اگر می خواهید رتبه اول گوگل باشید، برای این کار می توانید از برنامه های مختلفی مانندSEMRush، SiteBulb Crawler، DeepCrawl، Screaming Frog  و دیگر اپ هایی که برای این کار طراحی شده اند استفاده کنید . یکی از پر طرفدار ترین اپلیکیشن ها Google Analytics است.

اگر وب سایت یا برنامه شما از Google Analytics استفاده می کند ، باید یک خط مشی رازداری را تهیه و منتشر کنید. دلیل این امر دو برابر است. اولا ، گوگل این شرط را در شرایط خدمات خود مشخص می کند. ثانیا ، سیاست های حفظ حریم خصوصی یک شرط قانونی است که یک شرکت اطلاعات شخصی شخصی را در آن ذخیره ، انتقال و یا در غیر این صورت اداره کند.

از آنجا که Google Analytics با ذخیره کردن کوکی در رایانه های خود ، داده های مربوط به بازدید کنندگان وب سایت شما را ردیابی می کند ، یک خط مشی رازداری ضروری است. اگر از Google Analytics استفاده می کنید اما خط مشی رازداری را در وب سایت خود وارد نمی کنید ، از این ابزار به طور غیرقانونی استفاده می کنید و همچنین قرارداد خود را با Google نقض کرده اید. ما توصیه می کنیم همیشه یک خط مشی رازداری را در وب سایت خود گنجانید زیرا به کاربران شما می گوید اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آنها را جدی بگیرید. چرا حریم خصوصی چنین مسئله بزرگی است؟ همه این موارد به یک چیز کاهش می یابد: تعادل در نیاز کسب و کارها برای درک رفتار مصرف کننده در برابر نیاز افراد برای محافظت از اطلاعات شخصی خود از افتادن در دستان اشتباه.

بنابراین ، چگونه Google Analytics در همه این موارد قرار می گیرد؟ Google Analytics در اصل یک ابزار ردیابی است. برای درک اینکه چرا به یک خط مشی رازداری نیاز دارید ، بیایید نگاهی دقیق تر به این سرویس بیاندازیم

 

نحوه بررسی رتبه بندی سایت در سایر کشورها

SEMrush بار دیگر ابزارهای قدرتمندی را در این زمینه ارائه می دهد. با استفاده از این ابزار، که یکی از ابزار مشهور برای رتبه سرچ گوگل است، می توانید از رتبه بندی سایت خود طبق الگوریتم مناطق مختلف آگاه شوید. اگرچه گوگل توجه ویژه ای به این نوع پلتفرم ها ندارد، اما اپلیکیشن ها و ابزار های آنلاین بسیاری در این زمینه وجود دارند.

SEMRush مجموعه ای کامل از ابزارهای مرتبط با تحقیقات کلمات کلیدی و ردیابی موقعیت را ارائه می دهد. برای اهداف حسابرسی ، حداقل کاری که می خواهیم تعیین کنیم این است:

شما فقط می توانید ببینید که چگونه رتبه بندی ها از کشور به کشور دیگر و مکان به مکان دیگر متفاوت است – ارزش در نظر گرفتن هنگام تحقیق در کلمات کلیدی. موقعیت جغرافیایی و شخصی سازی رتبه بندی های گوگل را نیز با هم مخلوط می کند.

E-A-T چیست؟

گوگل قصد دارد صفحاتی را در اختیار شما قرار دهد که نویسنده در مورد موضوعی که در مورد آنها می نویسد ، تخصص قابل قبولی دارد. این “رتبه بندی با کیفیت” (که توسط ارزیاب های انسانی انجام می شود) مبتنی بر (E.A.T. یا EAT یا E-A-T) است که به سادگی “تخصص ، اقتدارپذیری ، قابلیت اطمینان” از “محتوای اصلی یک صفحه” است.

میزان تخصص ، اعتبار و اعتبار (EAT) که یک صفحه وب / وب سایت در اختیار دارد بسیار مهم است. کیفیت و میزان MC ، اطلاعات وب سایت و اعتبار وب سایت همه از EAT یک وب سایت اطلاع می دهد.


خصوصیات کیفی وب سایت

 در زیر نمونه هایی از آنچه گوگل “خصوصیات با کیفیت” یک صفحه می نامد و باید به خاطر سپرده شود:

  •   مقدار رضایت بخش یا جامع از محتوای اصلی با کیفیت بالا
  •  یونیک بودن محتوا
  • به روز بودن لینک ها و محتوای سایت
  •  طراحی صفحه
  • میزان اعتبار نویسندگان
  • محتوای اصلی با کیفیت بالا  واعتبار مثبت
  •  طلاعات دقیق
  •  تبلیغات به میزان متعادل
  • سرعت بالای سایت
  • احترام به مخاطبان
  • استفاده از کلمات کلدی به نحو کاربردی
  •  مدارکو اطلاعات نویسندگان سایت
  • توجه به خواسته مشتریان با جزئیات
  • اطلاعات مجموعه
  • اطلاعات تماس
  • ابزار های ارتباطی سریع در صورت لزوم
  • پشتیبانی سایت

تمامی این پارامتر ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در صورت دقت به آن ها گوگل توجه ویژه ای به سایت شما خواهد داشت. همچنین عدم توجه به این موضوعات، سایت شما را در نظر کاربران و گوگل بی ارزش کرده و با کاهش ترافیک شدید مواجه خواهید شد.

 

حتما بخوانید: خدمات طراحی سایت در تهران

 

مواردی که سیگنال های منفی گوگل را جذب می کنند

  • کامنت ها و نظرات اسپم زیاد
  • محتوای کم کیفیت که فاقد سیگنال EAT است
  • در نظر گرفتن خواسته های مخاطب
  •  طراحی صفحه ضعیف
  • اطلاعات جعلی
  • محتوای نامفهوم غیر قابل اعتماد وب سایت
  • صفحاتی که فقط برای پیوند با دیگران ایجاد شده اند صفحات فاقد هدف هستند
  •  پر کردن کلید واژه صفحات
  •  خدمات ناکافی با مشتریان
  •  به روز نبودن مطالب
  • لینک های کپی
  • تکنیک های از کار افتاده
  • نداشتن پشتیبانی مناسب
  • طراحی ضعیف

 

چرا رتبه برتر در گوگل بسیار ارزشمند است؟

ترافیک حاصل از جست و جوی مستقیم مخاطبان ارزشمند ترین و بالاترین ترافیک را به شما می دهد زیرا کاربرانی با نیاز های مشابه که مرتبط با خدمات و محصولات شما هستند، به سمت وب سایتتان هدایت می شوند. با کسب رتبه اول گوگل کلیک های بیشتر، بازدید بسیار بالا و جذب مخاطب را در پی خواهد داشت.
رتبه شماره یک در لیست های طبیعی گوگل همچنان با ارزش است زیرا شما به ازای هر کلیک هزینه نمی پردازید و دستیابی به این هدف از طریق بهینه سازی موتور جستجو امکان پذیر می باشد.

محتوا باید با نیاز های کاربران مطابقت داشته باشد تا در ردیف اول قرار بگیرد. قرار گرفتن در این رنکینگ، ارزشمندی بیشتر محتوای صفحه شما نسبت به دیگر صفحات را نشان می دهد.

حضور در صفحه اول جست و جو هم بصورت طبیعی و هم پولی امکان پذیر است. با این حال روش پولی دراز مدت نبوده و با تمام شدن مهلت شارژتان صفحه نیز نمایش داده نخواهد شد. اما روش های طبیعی ماندگاری دارند و بر اساس الگوریتم ها و پارامتر های گوگل انتخاب می شوند. مادامی که محتوای شما از نظر سئو و کیفیت محتوا ارزمند باشد، شانس بالایی برای حضور و ماندگاری در این رتبه خواهید داشت.

 

چگونه با به کارگیری کلمات کلیدی رتبه سایت خود را افزایش دهیم؟

عبارت غیر اختصاصی تری که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید و منطقه جغرافیایی گسترده تری که می خواهید در آن رتبه بندی کنید ، سطح رقابتی را که مخالف آن هستید این نکته را تعیین می کنند. این رقابتی است که با پیروزی در آن می توانید در صفحه اول جست و جو حضور یابید.

 

در انتخاب نام برند خود از کلمات مرتبط و آسان استفاده کنید.

انتخاب یک نام تجاری منحصر به فرد برای کمک به شما بسیار طولانی خواهد بود. دستیابی به این امر فقط با بهینه سازی صفحه و چند پیوند و استنادهای دریافتی بسیار آسان است. زمانی که نام تجاری خاص خود را داشته باشید هرچند مشهور نباشد، یا از یک نام تجاری برخوردار باشید که به صورت آنلاین با یک سازمان شناخته شده تر با همین نام در همان منطقه جغرافیایی رقابت کند. اگر مجوز کسب و کار آنلاین دارید ، در Google رتبه بندی می کنید. اگر این کار را نکنید ، لازم است اقدامات لازم را انجام دهید.

 

کسب رتبه برای نام خدمات در منطقه خاص 

 برای این کار کافیست مشخصات دقیق منطقه و اطلاعات کافی را در سایت خود درج کنید . در ادامه تولید محتوای با کیفیت و استفاده از اصول سوال می تواند بازدید سایت شما را افزایش داده و کاربران را با نیازهای مشترک  به شما لینک کند.  در واقع بهینه سازی و افزایش دامنه می تواند شانس شما را در این زمینه بیشتر  نماید .

 

 کسب رتبه به نام خدمات  در سطح کشور 

 در این مرحله کار شما سخت تر می شود  زیرا رقبای بیشتری پیدا می کنید.  همچنین لینک سازی مناسب و تولید محتوایی با کیفیت بالا می‌تواند شمارا یاری کند . توجه داشته باشید گوگل بین محتوا های مشابه یکی را انتخاب می کند و تولید محتوا یونیک امری بسیار ضروری می باشد.

 

کسب رتبه با نام خدمات 

 بسیار سخت است و برای دستیابی به آن باید محتوای بسیار قوی تولید کرده و با کمک بک لینک های  سایت های معتبر و مرتبط امتیاز خود را افزایش دهید .  باید توجه کنید سایت های برقی در کجا لینک گذاری می کنند تا شما هم در آن محیط به اشتراک لینک های مخصوص خود بپردازید .

 

کسب رتبه اول گوگل برای نام محصولات 

محصولات و خدماتی که شما ارائه می کنید در چندین سایت و شرکت  نیز یافت می‌شود و برای برنده شدن در این رقابت باید خود را از هر نظر بالا ببرید.  محتوای و سایت صددرصدی اصول سئو و همچنین به روز کردن سایت می‌تواند شانس شما را برای کسب این رتبه بیشتر نمایید.

 

کسب رتبه اول گوگل از طریق بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو اغلب در مورد ایجاد تغییرات جزئی در قسمت هایی از وب سایت شما است. این تغییرات وقتی به صورت جداگانه مشاهده می شود ، ممکن است این تغییرات مانند پیشرفت های افزایشی به نظر برسد ، اما وقتی با سایر بهینه سازی ها ترکیب شوند ، می توانند تأثیر قابل توجهی در تجربه کاربر و عملکرد سایت شما در نتایج جستجوی مستقیم کاربران داشته باشند. محتوا ها یابد به اندازه كافی ارزشمند باشند تا برای رتبه های برتر برای هرچه بیشتر عبارات كلیدی در لیست های جستجوی مستقیم یا طبیعی در نظر گرفته شود. هیچ کس به طور دقیق نمی داند که چگونه به گوگل شماره یک در Google برسید

 برند های خوش نام و مارک های بزرگ نیز در صدر Google قرار دارند. شهرت شما با تعداد صفحات وب با کیفیت که در هر نقطه به سایت شما پیوند دارند افزایش می یابد. به طور معمول صفحات مرتبط با بیشترین و بعضی اوقات بهترین ها ، در صدر فهرست های اولیه طبیعی گوگل قرار دارند. در نتیجه فعالیت های بازاریابی دیگر ، کاربران نام تجاری شما را می شناسند و با استفاده از اصطلاحات قابل تشخیص با نام تجاری ، وب سایت خود را در Google جستجو می کنید.

چگونه با رتبه اول گوگل بودن ترافیک بیشتری خواهیم داشت؟

یکی از سوالات اصلی است که  با کسب رتبه ای که گوگل ترافیک است خواهید کرد؟  برای پاسخ به این سوال باید بگوییم ضمن اینکه شما رتبه ۱ باشید قطعاً ترافیک سایت در اندروید بدون گوگل بیشتر خواهد بود. برای کسب چنین اطلاعاتی ابتدا باید رتبه ۱ گوگل شویم .

 ممکن است که باعث می شوند در یک شکست جستجوها مشاهده نشده باشند.  بنابراین برای کسب رتبه بهتر  باید در زمینه تولید محتوا و انتخاب کلمات کلیدی و همچنین لینک سازی پیشرفت کنید.

 

چگونه رتبه اول گوگل باشیم

سوالی که ممکن است برای شما بوجود آید این است که چگونه سایت خود را پر بازدید کنیم و یا چگونه سایت ما رتبه اول گوگل شود؟  رتبه اول گوگل شدن از مهمترین فعالیت ها در زمینه بهینه سازی سایت ها می باشد.  مهمترین ویژگی سایت های انتخابی گوگل کیفیت بالای آن هاست.  هر چه قدر محتوای تولید شده بهتر و کارآمدتر باشد بازدیدها افزایش خواهند یافت.  در واقع رتبه برتر تنها با تولید محتوای خوب و رعایت یکی از پارامتر ها دست یافتنی نیستند و باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید.  به طور مثال یکی از قدم های بسیار مهم رعایت اصول سئو میباشد.

زمانی که شما اصول داخلی ۳۲ را به طور کامل رعایت کنیم و سایتتان به گونه ای طراحی شده باشد که کار با آن راحت تر باشد،  مخاطبین بیشتری خواهید داشت.  همچنین شما باید مطابق با نیاز و خواسته مخاطبانتان تهیه شود و این محتوا باید توسط افراد خبره و متخصص تولید شود . زمانی که مخاطب دارد مطالب را در جایی غیر از سایت شما مشاهده نخواهد کرد بازدید های بیشتری خواهید داشت .

شبکه های با کیفیت و لینک های قوی نیز از دیگر پارامترهای گوگل در رتبه بندی می باشند.

گوگل تا زمانی شما را انتخاب می کند که محتوای به روز و با کیفیت داشته باشیم و قرار گرفتن در رتبه اول گوگل طی چندین سال نیز نمی‌تواند .  شما را از بروزرسانی معاف کند از آنجایی که پارامتر ها و الگوریتم های گوگل ب تغییر می‌کند باید دارم‌من علم و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید تا بتوانید در بازار داغ است به رقابت بپردازید.

به یاد داشته باشید روش هایی مانند  خرید بک لینک ،  تبادل با سایت های غیر مرتبط ،  اطلاعات ناکافی و تبلیغ بسیار زیاد از مواردی است که گوگل را نسبت به سایت شما بدبین کرده و کسب رتبه را  برایتان غیرممکن می کند.

ممکن است در  در ابتدای کار  دجار مشکل شوید و  اینجاست که می توانید به کمک  پرشیانا وب به هدف خود برسید.  مجموعه پرشینا وب بیش از ۵ سال تجربه  در زمینه طراحی وب سایت و پشتیبانی آن دارد. همچنین در این حیطه مشاوره نیز می دهد. برای همکاری با ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام نمایید.  اگر به دنبال رتبه اول گوگل تضمینی هستید روی ما حساب کنید. جهت کسب اطلاع از هزینه آمدن به صفحه اول گوگل و کسب رتبه اول گوگل می توانید با ما تماس بگیرید. این مجموعه در زمینه آموزش طراحی سایت نیز فعالیت دارد.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

1 نظر در “چگونه رتبه یک گوگل شویم ؟

  1. mohammad.lk گفت:

    لطفا یه پست هم درباره ی اینکه چجوری رتبه ی یک بمانیم و سقوط نکنیم بذارید
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *