آموزشی

گوگل تگ منیجر ( GTM ) چیست

گوگل-تگ-منیجر-(-GTM-)

برای معرفی گوگل تگ منیجر GTM به زبان ساده می توان گفت گوگل تگ منیجر این قابلیت را برای سایت شما فراهم می کند که به راحتی کلیه کدهای HTML و جاوا اسکریپتی را که در محیط تگ منیجر قرار می دهید به آسانی اجرا کند. اگر گوگل تگ منیجر را یک ظرف تصور کنیم، می توان گفت این ظرف در واقع یک کد جاوا اسکریپتی است که خود به اجرای بقیه کدها و تگ ها به صورت سریع تر و آسان تر کمک می کند. GTM ابزاری کاربردی از سوی گوگل است که بسیاری از سایت های بزرگ به منظور آسان کردن بسیاری از تگ های خود باید از آن استفاده کنند. در این مقاله به معرفی و چگونگی کار با گوگل تگ منیجر GTM و آموزش نصب گوگل تگ منیجر و همچنین افزونه افزونه google tag manager for wordpress می پردازیم.

 

نکاتی مهم در رابطه با گوگل تگ منیجر

در جواب به سوال گوگل تگ منیجر GTM چیست؟ می توان گفت گوگل تگ منیجر ابزاری است که اجرای یک سری از کد ها مانند کدهای آمارگیری و تجزیه و تحلیل یک سایت را آسان تر می کند. استفاده از گوگل تگ منیجر زمانی اهمیت پیدا می کند که کلیه ابزارهایی که درون سایت مورد استفاده قرار می دهید را باید مطابق با تنظیمات سایت هماهنگ کنید و اگر تعداد این ابزارها زیاد باشد نیاز به یک تنظیم کننده سریع و آسان به شدت احساس می شود. گوگل تگ منیجر از سال 2012 ارائه شد و در سالهای بعدی تغییراتی در جهت آسان سازی برای استفاده کاربران در آن انجام شد.

 

آموزش کار با گوگل تگ منیجر

هنگامی که گوگل تگ منیجر وارد بازار شد کار کردن با آن بسیار سخت و پیچیده بود. همین امر سبب شد تا نیاز به انجام یک سری تغییرات در آن به منظور کاربری ساده تر احساس شود. همچنین فایل های آموزشی زیادی پیرامون آموزش کار با گوگل تگ منیجر آماده شد و در فضای اینترنت برای استفاده کاربران منتشر شد. در این مقاله به زبان ساده به آموزش کار با گوگل تگ منیجر می پردازیم و مراحل نصب گوگل تگ منیجر را توضیح می دهیم.

 

نصب گوگل تگ منیجر

نصب گوگل تگ منیجر نیاز به دانستن برخی از نکات مهم دارد که برای کسانی که اولین بار است نصب گوگل تگ منیجر را انجام می دهند دانستن آن مفید می باشد. برای نصب گوگل تگ منیجر باید ابتدا مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا باید وارد سایت sign up google tag manager شوید و در قسمت Account Name نامی را برای اکانت خود برگزینید.
  2. سپس از طریق گزینه Continue به صفحه دوم وارد می شوید. در این صفحه در قسمت container name نام سایت خود را وارد می کنید و دکمه create را انتخاب می کنید.
  3. در صفحه سوم باید پس از خواندن پروتکل برنامه شرایطی را که تعیین شده قبول کنید و روی yes کلیک کنید.
  4. در این مرحله از نصب گوگل تگ منیجر کدهایی را که GTM به شما می دهد را باید در سایت خود جایگیر کنید. محل قرار گیری این کد ها هدر و بدنه سایت است و باید دقت کنید که این کار را به درستی انجام دهید. در صورتی که سایتی که قرار است کدها را در آن کپی کنید با ورد پرس طراحی نشده اند می بایست برای نصب گوگل تگ منیجر به قسمت ایندکس سایت رفته و در قسمت head و body آنها را پیست کنید.
  5. در آخرین مرحله نصب گوگل تگ منیجر باید اولین نسخه GTM را تایید کنید. پس از تایید نصب گوگل تگ منیجر فایل های مورد نظر بر روی سایت انتشار می یابند. برای این کار باید دکمه پابلیش را کلیک کنید.

کاربرد گوگل تگ منیجر

گوگل تگ منیجر یا GTM خلاصه شده Google Tag Manager می باشد که یکی از کاربردی ترین ابزارهای سئو می باشد. در مبحث دیجیتال مارکتینگ هر چقدر از ابزارهایی مانند Google Tag Manager استفاده شود سرعت و سهولت در پیشرفت کار بیشتر می شود . اصولا ابزارهایی مانند Google Tag Manager به همراهی گوگل آنالیتیکس می تواند اطلاعات دقیق تری از کاربران آن سایت به مدیر سایت بدهد.

 

نکاتی دیگر در زمینه Google Tag Manager

تا به اینجای مطلب به طور کلی درباره ی گوگل تگ منیجر و کاربردهای آن در پرشیانا وب صحبت کردیم. حال ذکر تیتر وار خصوصیات و ویژگی های آن خالی از لطف نیست. در زیر به برشمردن مهمترین کاربردهای آن و چگونگی انتشار آن در فضای دیجیتال مارکتینگ می پردازیم:

  • گوگل تگ منیجر GTM ابزاری رایگان در فضای وب است.
  • GTM برای اجرا شدن کد های وارد شدن در وبسایت میانبری مفید است.
  • گوگل تگ منیجر استفاده از ابزارهای گوگل را ساده تر می کند.
  • گوگل تگ منیجر باعث می شود کنترل چند کد را به صورت همزمان زیر نظر بگیرید.
  • GTM اطلاعات مهمی پیرامون کاربران سایت به شما می دهد.

 

منیجر چیست؟

در جواب به سوال منیجر چیست می توان گفت منیجر به گروهی از کارهایی گفته می شود که عملیات خاصی را در بازه زمانی مشخص اندازه گیری می کند و خروجی دقیقی از ساخت و چگونگی عملکرد آن ارائه می دهد. در واقع می توان گفت منیجر در فضای دیجیتال مارکتینگ وظیفه کنترل کردن و اجرای وظایفی را دارد که قبلا برای آن به صورت کدهای مشخص تعریف کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انواع منیجر ها می توانید مقالات مرتبط با منیجر را در پرشیانا وب مطالعه کنید.

 

افزونه google tag manager for wordpress

طراحان سایتی که از ورد پرس برای طراحی سایتهای سفارشی استفاده می کنند می دانند که افزونه google tag manager for wordpress می تواند به خوبی فعالیت افزونه های دیگر را کنترل کرده و عملکرد سایت را با همکاری با ابزار آنالیتیکس در سطح بالایی هدایت کند. افزونه google tag manager for wordpress می تواند دیسکریپشن را در قسمت متا دیتا کامل کند و اطلاعات کاربران را که از قبل در صفحه پابلیش شده اند تکمیل کند. همچنین با این برنامه می توان اضافه کردن کد ها را به صورت اتوماتیک و از طریق افزونه google tag manager for wordpress به راحتی انجام داد. با خواندن این مقاله امیدواریم توانسته باشیم کاملترین و کاربردی ترین پاسخ را در جواب به سوال گوگل تگ منیجر چیست داده باشیم.

 

پرشیانا وب، مرکز اطلاع رسانی در فضای دیجیتال مارکتینگ

در سایت پرشیانا وب تمرکز خود را روی مطرح کردن سوالات و پاسخگویی به آنها در زمینه وب و دیجیتال مارکتینگ قرار داده ایم و بهترین موضوعات را برای تهیه بهترین مقاله ها در این زمینه برگزیده ایم. پرشیانا وب قدرتمند ترین مرکز برای طراحی سایت و پشتیبانی سایت همه جانبه آن می باشد. بهترین تولید محتوا ها و آموزش نصب و بهره وری از افزونه ها و ابزارهای روز دنیا را می توانید در پرشیانا وب مشاهده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *