آموزش وردپرس به صورت خصوصی و غیر خصوصی ، آموزش کلیه مفاهیم و قسمت های وردپرس.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که به کمک آن می‌توانید هر نوع سایتی را طراحی و راه‌اندازی کنید. یادگیری وردپرس مانند یادگیری بسیاری از مباحث آموزشی و تخصصی دیگری نیازمند رعایت مطالعه پیش نیاز‌هایی است که حتما باید آن‌ها را رعایت کنید. آنچه که در مراحل یادگیری وردپرس اهمیت دارد رعیات اصول درست یادگیری و پیش نیاز‌ها است. اصلا چگونه می‌توان بدون یادگیری موارد مقدماتی به سراغ مطالب مهم‌تر یک مبحث آموزشی رفت؟!

بر همین اساس بهتر است تا مسیر یادگیری وردپرس را به درستی طی کنید تا در شروع کار با وردپرس دچار مشکل نشوید و بتوانید به راحتی از پس چالش‌های پیش و رو در کارتان برآیید. برای یادگیری کامل وردپرس باید مرحله به مرحله جلو بروید و تجربه کسب کنید.

در ادامه این مقاله از پرشیانا وب به برخی از پیش نیاز های یادگیری وردپرس

و مواردی که باید آموزش ببینید می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

پیش نیاز‌های آموزش وردپرس

پیش نیاز‌های آموزش وردپرس

پیش از هرگونه آغاز کار با وردپرس برای آنکه بتوانید آشنایی کامل با وردپرس پیدا کنید باید از پیش نیاز‌های وردپرس و مقدمات آن به قدر کافی آگاهی داشته باشید.

حال بیایید با هم بررسی کنیم ببینیم دقیقا منظور از این پیش نیازها در روند یادگیری وردپرس چیست؟

  • آشنایی مقدماتی با وردپرس

کلیت آشنایی با وردپرس یکی از مواردی است که شما باید قبل از اینکه آموزش وردپرس را شروع کنید درباره آن اندکی اطلاعات کسب کنید. این آشنایی هر چند هم که کم و مختصر باشد باز هم در ادامه راه یادگیری وردپرس به شما کمک شایانی خواهد کرد. در ابتدا شما باید بدانید وردپرس چیست، چه شاخصه‌هایی دارد و دارای چه مزایا و معایبی است. بعد از اطلاع درباره این موارد می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که آیا وردپرس به کار شما خواهد آمد یا خیر؟

  • هاست

اگر شما در پی یادگیری وردپرس هستید یا تصمیم دارید که کسب و کار خود را به طور آنلاین در سایت اختصاصی خود توسعه دهید حتما واژه هاست (host) تا کنون به گوشتان خورده است.

تعداد زیادی از شرکت‌ها و وب سایت‌ها در زمینه فروش هاست و دامنه در ایران فعالیت می‌کنند. هاست همان فضایی است که سایت شما در آن قرار می‌گیرد و به آن معمولا فضای میزبانی نیز گفته می‌شود. هاست، جزء آن مواردی است که انتخاب صحیح آن می‌تواند امکان دیده شدن سایت شما را افزایش دهد، پس در انتخاب آن خوب دقت کنید. برای اینکه بتوانید یک هاست خوب انتخاب کنید باید ابتدا درباره انواع و کارکرد آن اطلاعات داشته باشید.

  • زبان برنامه‌نویسی

مهمترین و البته اصلی‌ترین پیش نیاز یادگیری طراحی سایت با وردپرس دانستن زبان برنامه‌نویسی مثل html و css است. با کمک زبان برنامه‌نویسی می‌توانید سایت طراحی کرده یا ویژگی‌های سایت وردپرسی را با توجه به نیاز‌هایتان تغییر دهید.

  • برنامه‌های مربوط به طراحی

یکی از موارد مهم در یادگیری سئو وردپرس که می‌توان آن را به عنوان پیش نیاز یادگیری وردپرس دانست اطلاع داشتن از نرم‌افزار‌های طراحی مثل فوتوشاپ است. شما می‌توانید با کمک این برنامه‌ها قالب دلخواه و سفارشی خود را در وردپرس پیاده کنید. توجه داشته باشید که یک سایت با طراحی و امکانات خوب، باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

یادگیری نصب وردپرس

یادگیری نصب وردپرس

نصب وردپرس چندان کتر سخت و پیچیده‌ای نیست. برای یادگیری نصب وردپرس کافی است همین عنوان را در گوگل جستجو کنید تا آموزش‌های نصب آن در اختیار شما قرار بگیرد یا اینکه در یکی از دوره‌های وردپرس شرکت کنید. اما در اینجا ما فرض می‌کنیم که شما به طور خود‌آموز، قصد نصب این برنامه را دارید.

از آنجایی که نسخه ترجمه شده وردپرس به زبان فارسی هم دیگر در دسترس ما ایرانیان است شما قبل از هر چیز باید انتخاب کنید که چه نسخه‌ای از این برنامه را می‌خواهید نصب کنید و بعد آن را دانلود کنید. پس از این مرحله، شما باید یک دامنه و هاست تهیه کنید که برای انجام صحیح این مراحل نیز می‌توانید سری به موتور‌های جستجو بزنید. برخی از شرکت‌ها، ابزار‌هایی با نام هاست وردپرس به شما برای نصب خودکار ارائه می‌دهند.

اگر به شیوه خودآموز نتوانستید انجام این مراحل را به درستی پیش ببرید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید از یک مجموعه دیجیتال مارکتینگ معتبر همانند پرشیانا وب در زمینه آموزش و یا حتی طراحی سایت و سئو کمک بگیرید.

یادگیری نصب وردپرس روی هاست

نصب وردپرس روی هاست یکی از همان عواملی است که به منظور یادگیری آن باید پیش نیازهای آن را رعایت می‌کردید. نصب وردپرس روی هاست یکی از آموزش‌هایی است که اصولا دانشجویان به هنگام یادگیری ان اندکی با چالش مواجه می‌شوند.

به علت محبوبیتی که وردپرس در بین طراحان و سازندگان سایت پیدا کرده است، دیگر عموم هاستینگ‌ها سیستم خود را با وردپرس هماهنگ کرده‌اند که این عامل موجب سهولت کار شما می‌شود. همانطور که گفتیم باید برای ساخت سایت یک هاست مناسب داشته باشید. حال این هاست می‌تواند رایگان یا پولی باشد، اما بهتر است هاستی تهیه ‌کنید که با وردپرس هماهنگ‌تر بوده و ترجیحا هاست لینوکسی کنترل پنل سی باشد؛ زیرا این هاست با تمام افزونه‌های وردپرس سازگاری دارد. قبل از خرید هاست باید بدانید که پنل مدیریت آن چیست تا بتوانید وردپرس را بر روی آن نصب کنید.

یادگیری پیشخوان وردپرس

یادگیری پیشخوان وردپرس

وردپرس حاوی یک پنل مدیریتی است که به آن پیشخوان یا داشبورد گفته می‌شود. پیشخوان قابلیت شخصی‌سازی دارد و شما می‌توانید سایت را همانگونه که می‌خواهید تنظیم کنید. پیشخوان وردپرس یکی از بهترین سیستم‌های پنل مدیریت محتوا است که کار با آن به هیچ‌وجه سخت و مشکل نیست. برای وارد شدن به پیشخوان باید نام کاربری و رمز عبوری را که زمان نصب وردپرس استفاده کردید را وارد کنید. پس از وارد شدن، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که اطلاعاتی در آن وجود دارد.

با فرض اینکه شما از نسخه ترجمه شده فارسی وردپرس استفاده می‌کنید با یک ستون عمودی سمت راست مواجه می‌شوید که شامل نوشته‌ها، رسانه‌ها، برگه‌ها، دیدگاه‌ها، نمایش، افزونه‌ها، کاربران، ابزار‌ها و تنظیمات می‌باشد. شما برای کسب اطلاع از کارکرد هر کدام می‌توانید به از آموزش‌های مجموعه دیجیتال مارکتینگ پرشیانا وب کمک بگیرید یا درباره آن‌ها در اینترنت سرچ کنید.

یادگیری وردپرس چقدر زمان می‌برد؟

یادگیری وردپرس چقدر زمان می‌برد

مدت زمان یادگیری وردپرس برای همه یکسان نیست و بستگی به هر فرد و شرایطش دارد. به همین دلیل ما نمی‌توانیم زمان لازم برای یادگیری وردپرس را به طور دقیق به شما بگوییم. در مجموع برای یادگیری وردپرس سه سطح در نظر گرفته شده است:

الف_ مبتدی

ب_نیمه حرفه‌ای

ج_حرفه‌ای

برای آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس به طور تقریبی بین چند ماه تا یک سال زمان لازم است. پس در این راه باید شکیبا باشید.

نتیجه گیری

امروزه به علت محبوبیت کار‌های اینترنتی نیاز به یادگیری طراحی سایت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. وردپرس به علت امکانات و مزایایی که دارد در بین طراحان سایت بسیار پر طرفدار است. اگر قصد یادگیری وردپرس را دارید بهتر است که به طور اصولی و بر مبنای پیش نیازهای آموزشی آن به پیش بروید. اگر قصد یادگیری وردپرس یا سئو را به طورحرفه‌ای دارید، می‌توانید از متخصصین فعال در زمینه سئو و طراحی سایت مجموعه پرشیانا وب کمک بگیرید.

ما در این مقاله سعی کردین تا درباره قالب یادگیری، شروع وردپرس و زمان یادگیری وردپرس با شما صحبت کنیم. ‌امیدوارم این مقاله از پرشیاناوب برای شما مفید واقع شود.

سوالات متداول آموزش خصوصی وردپرس:

در این دوره چه چیز هایی آموزش داده می شود؟

به صورت کلی کار با یک سایت وردپرسی و مدیریت آن به شما آموزش داده می شود.

دوره خصوصی وردپرس احتیاج به پیش نیاز هم دارد؟

خیر. از صفر هم باشید مشکلی ندارد، چراکه همه موارد به شما داده می شود.

این آموزش چقدر زمان می برد؟

دوره آموزش خصوصی وردپرس 30 ساعته می باشد ولی می تواند کمتر یا بیشتر هم باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “آموزش خصوصی وردپرس

  1. محرابی گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    بازار کار وردپرس خوب هست؟
    بعد از یادگیری میتونم وارد بازار کار بشم؟

    1. admin گفت:

      با سلام، بله بازار کار عالی دارد و سریعا میتوانید وارد بازار کار شوید.

  2. محسن راد گفت:

    در صورت نیاز آموزش فشرده هم انجام میشه؟

    1. admin گفت:

      با سلام، بله، امکان آموزش خصوصی وردپرس به صورت فشرده وجود دارد.

  3. zahra hosseini گفت:

    html رو به صورت تنها هم اموزش میدید؟

    1. admin گفت:

      با سلام، خیر ، فقط وردپرس آموزش داده می شود در این دوره آموزشی

  4. kj گفت:

    سلام وقت بخیر
    جلسات اموزشی چند ساعته هستن؟اموزش از راه دور هم دارید؟

    1. admin گفت:

      سلام، تعداد جلسات و زمان هر جلسه توافقی هست ولی به صورت پیش فرض 2 ساعته می باشند ، بله امکان اموزش از راه دور نیز فراهم هست.

  5. مصطفی گفت:

    جلسات چند ساعته هستند؟

    1. admin گفت:

      جلسات آموزش خصوصی وردپرس 2 ساعته هستند به صورت پیش فرض ، کل دوره آموزش 30 ساعت می باشد به صورت پیش فرض ولی همه این موارد با توافق شما انجام خواهد شد.

  6. سهیلا گفت:

    سلام. اموزش سئو هم دارید؟

    1. admin گفت:

      بله، هم به صورت خصوصی و هم نمیه خصوصی

  7. علی قرچوله گفت:

    سلام وقت بخیر
    بعد از اموزش استخدام هم میکنید؟

    1. admin گفت:

      با سلام، بله ، این امکان وجود دارد.

  8. ریحانه گفت:

    سلام برای یادگیری وردپرس قبلش باید چی بلد باشیم؟

    1. admin گفت:

      با سلام، نیاز به بلد بودن چیز خاصی نیست، ما از صفر همه چیز رو در دوره خصوصی آموزش wordpress خدمتتون آموزش میدیم.

  9. حسنا حسنی گفت:

    سلام
    کلاس گروهی ندارید؟

    1. admin گفت:

      سلام، میتونید چند نفر بشید و به صورت نیمه خصوصی یا گروهی آموزش وردپرس انجام گیرد.

  10. احمد گفت:

    پیشنیاز این دوره چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *