خدمات

12 روش افزایش بازدهی سئو

تا به حال کلمه سئو به گوشتان خورده است؟ آیا می دانید به چه معنی و مفهومی است؟ به طور مختصر سئو به معنی بهینه سازی سایت بصورتی که در موتور های جستو جو گر گوگل در صفحات نخسین قابل رویت باشد. اگر از آن دسته از افراد هستید که سئو سایت برای شما مهم است و می خواهید بهترین عملکرد را با انجام سئو برای سایت خود داشته باشید اما اطلاعاتی در این زمینه ندارید خواندن این مقاله بسیار به شما کمک می کند.

الگوریتم های موتور های جستجو به شیوه ای طراحی شده اند که  پارامترهایی مثل طول زمان بازدید از سایت، بانس ریت، لینک های نامعتبر، تعداد صفحات دیده شده، لینک های داخلی و بک لینک ها بپردازند. تعدادی از افراد هستند که تصور می کنند، اگر وقت زیادی را برای کلمات کلیدی سایت صرف کنند، سایت در بهترین حالت قرار می گیرد، در صورتی که کاملا اشتباه است، بهینه سازی کلمات کلیدی به تنهایی برای یک سایت کافی نیست و نیاز به سئو دارد. برای افزایش بازدهی سئو سایت بهتر است این مقاله تا پایان مطالعه کنید. به کار بردن کلمات کلیدی که با کمک آن بتوانیم کاربران را ترغیب به کلیک بر روی سایت کنیم یک بعد قضیه است، بعد دیگر برای افزایش بازدهی سئو سایت  نکات قابل توجهی است که در ادامه توضیح داده می شود.

کارامدی سایت

منظور از کارامدی سایت طراحی وب سایت است. این مسئله با تبدیل کاربر به مشتری رابطه مستقیم دارد.

فاکتورهایی از کارامدی سایت که بر روی رتبه سایت تاثیر گذارند عباتند از:

اثر بخشی:  به معنی و مفهوم یافتن محتوای مورد نظر کاربران در وب سایت است. مثلا یک کاربر محصول مورد نظر خود را با کمک سرچ در بین وب سایت های مختلف پیدا می کند و به راحتی می تواند با بخش پشتیبانی سایت تماس گرفته و جنس مورد نظرش را سفارش دهد.

رفع خطاها: خطاهایی که در وبسایت نه تنها باعث تاثیر منفی بر روی تجربه کاربر می شود بلکه  بر روی سئو سایت نیز تاثیر منفی دارد. مثلا صفحات 404، یا لینکی که انکر تکست آن و محتوای داخل لینک، تناسبی باهم نداشته باشند و  لینک نامعتبر از این دست خطاها هستند.

یادآوری:  احتمال دارد به هر دلیل کاربر در هنگام ورود به سایت از آن خارج شود و دیگر نام سایت در ذهنش نباشد. آیا کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید به نحوی است که کاربر دوباره به یادآورد و سایت را سرچ کند.

بهره وری: در صورتی که کاربران نتواند با بخش مورد نظرشان ارتباط برقرار کنند، وب سایت را ترک می کنند، اگر کاربران مدت زمان کمی را در سایت پسری کند تاثیر منفی زیادی بر سئو سایت دارد.

یادگیری: به این نکته توجه داشته باشید که کاربران نباید درگیر نحوه تامل با سایت باشند، در واقع سایت نباید برایشان کسل کننده باشد این امر باعث می شود، کابران زیادی سایت را ترک کنند و دیگر به سراغ بازدید محصولات و خرید آن ها نروند.

روش های تاثیر کارامدی سایت بر افزایش بازدهی سئو 

از نظر گوگل سایتی مورد پسند است که چند ویژگی داشته باشد مثلا در سایت از تعداد کلمات کلیدی مناست و کافی استفاده شده باشد و اینکه کاربران زیادی در این سایت مشارکت کرده باشند در چنین شرایطی بازدهی سئو افزایش می یابد. با گذشت زمان هر چه تعداد حضور کاربران و تعداد صفحه های بازدیدشان بیشتر باشد باعث افزایش رتبه سئو سایت می شود.

در ادامه به بیان 12 روش و پارامتری می پردازیم که موجب افزایش کارامدی سایت، افزایش بازدهی سئو و رتبه آن در نتایج جستجو می گردد.

 

1. محتوای با کیفیت و مرتبط با وب سایت

به مدت زمانی که کاربران در سایت شما سپری می کنند را Dwell time می گویند. پارامتر  Dwell time به طور مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر می گذارد و حتی باعث تغییر رتبه سایت نیز می شود.  عاملی که باعث افزایش پارامتر Dwell time می شود محتوای باکیفیت سایت است. که این امر باعث می شود کاربران بیشتری سایت را بپسندند و در آن بیشتر بمانند. مطالبی که دارای 2000 الی 2500 کلمه هستندرتبه های بالایی دارند.

افزایش بازدهی سئو با استفاده از محتوای با کیفیت

محتوای کلمات سایت برای افزایش بازدهی سئو نقش کلیدی دارد. اگر محتوای سایت مفید نباشد کسی تمایل به خواندن آن مطلب ندارد در نتیجه سایت بازده خوبی نخواهد داشت ولی اگر سایت دارای تعداد کلمات مناسب و کافی و محتوای خوب باشد ارزش سایت بالا می رود و کاربران زمان بیشتری را در وب سایت سپری می کنند. نکته مهم، محتوای حدود 2500 کلمه  بالاترین امتیاز را از گوگل بدست می آوردند.

 

2. سرعت بارگذاری صفحه

 موتور جستجوی گوگل و بینگ، هر دو برای الگریتم رتبه بندی از سرعت بارگذاری صفحات سایت استفاده می کنند. اگر کاربران مدت زمان زیادی را برای بارگذاری سایت سپری کنند، سایت را ترک خواهند کرد. مواردی که تاثیر منفی بر روی افزایش بازدهی سئو سایت دارد عبارت است از کاهش Dwell time ، افزایش بانس ربت و کاهش تعداد صفحات دیده شده به ازای هر کاربر. روش هایی که باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحه سایت می شود مثل، استفاده از پلاگین های کش، اطمینان از تمیز بودن کدها، بهینه سازی تصاویر سایت، کاهش تعداد پلاگین ها و ریدایرکت ها می باشد. استفاده از تصاویر با کیفیت باعث افزایش نرخ تبدیل می شود. بهینه سازی درست تصاویر سایت، کمک می کند تا از مزیت های استفاده از عکس ها بهرمند شوید. تصاویر موجود در سایت باعث انتقال پیام سایت می شوند همچنین باعث افزایش اعتماد و ارتقا تجربه کاربری می شود. البته حجم عکس ها باید بهینه باشد تا روی سرعت سایت و سئو سایت تاثیر منفی نگذارد.

 

3. هدینگ ها

محتوای کلمات باید یک فرمت مناسب داشته باشند تا باعث ارتقای تجربه کاربران شود. افزایش مدت زمان حضور کاربران و احتمال برگشت مجدد به سایت از عوامل تاثیر گذار در رتبه سایت است. هدینگ ها باعث شکسته شدن محتوا می شود و خوانا بودن محتوا را بیشتر می کند. ارزش کلمات هدینگ در موتورهای جستجو بیشتر است، با قرار دادن کلمات کلیدی اصلی در هدینگ باعث ارتقا رتبه صفحات شوید.

4. لینک های خارجی

برای کاربردی بودن یک صفحه می توانید آن صفحه را به سایت های معتبر لینک دهید، لینک خارجی به وب سایت های معتبر باعث ارتقای رتبه سایت می شود البته به این نکته توجه کنید که لینک های خارجی زیادی در صفحه قرار ندهید چون باعث سردرگمی کاربر می شود.

 

5. بهنیه سازی تصاویر

برای ارتقا رتبه سایت با کمک کلمات کلیدی مرتبط با صفحه در نام فایل تصاویر، تگ Alt، عنواین و توضیحات باعث ارتقا آن صفحه شوید توجه کنید، در کنار تمام فرمت ها و سابز عکس ها جزئیات مختلف دیگری نیز وجود دارد که به افزایش بازدهی سئو کمک می کند.

 

6. خوانایی مطالب

نکته مهم در سئو سایت خوانایی بودن یک مطلب است. اگر مطلبی که در سایت گذاسته می شود آسان باشد و  درک مطالب و خوانایی آن برای کاربران ساده باشد، سبب می شود کاربر مدت زمان بیشتری در سایت حضور داشته باشد و حتی مجدد به سایت مراجعه کنند. برای گوگل فاکتور خوانایی بسیار اهمیت دارد و باعث افزاش رتبه بندی سایت ها می شود.

 

7. ساختار سایت و ناوبری آن

کاهش dwell time، افزایش بانس ریت و کاهش تعداد صفحات بازدید زمانی اتفاق می افتد که یک کاربر محصول یا مطالب مود نیازیش را درون سایت پیدا نمی کند و سایت را ترک می کند. ساختار فلت و صحیص در سایت سبب می شود تا کاربران صفحات را راحت تر پیدا کنند، که این امر به افزایش بازدهی سئو کمک می کند.

 

8. بهینه سازی موبایل

تعداد کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند هر روز بیشتر می شود گوگل با در نظر گرفتن این مطلب، سایت هایی که، سایت خود را متناسب با صفحه موبایل طراحی نکنند جریمه می کند. بهینه سازی کامل موبایل فقط در وبسایت های B2B کاربرد ندارد. با توجه به گفته سایت معتبر Yelp، 55% جستجوهای این سایت با استفاده از موبایل است، پس هر چه سریع تر به سراغ سایت خود برود و آن را بهینه سازی کنید.

9. فرمت و طرح بندی صفحات

فرمت و طرح بندی صفحات سایت برای متور های جستجو ارزشمند است. برای فرمت  و طراح بندی از فونت های درشت و رنگ های مناسب استفاده کنید توجه به این نکته درک محتوا را برای کاربران آسان تر می کند پاراگراف های کوچک بکار ببرید فاصله بین خطوط را رعایت کنید. تکنیک هایی مثل پنجره های مدال، اسلایدرها، تب ها، گریدهای ساختار یافته، آکاردئون ها و مگا منو ها بکار ببرید. برای محتوای سایت از هدینگ ها استفاده کنید.

 

10. فایل های رسانه ای متنوع

 استفاده از تصاویر، ویدئو ها، اسلایدشو ها و صداها سبب بهتر به نظر رسیدن محتوا سایت شده و باعث ارتقا آن می شود. فایل های رسانه ای متنوع این امکان را به شما می دهند تا محتوا هایی با فرمت مناسب در سایت عرضه کنید. یکی از قسمت های روبه رشد بازاریابی آنلاین، بازاریابی ویدوئویی می باشد. استفاده از ویدئو اطلاعات بیشتری به کاربران می دهد که این امر باعث حضور بیشتر کاربران در سایت می شود و رتبه سایت را بالا می برد. سایت هایی که از ویدئو ها استفاده می کنند نرخ تبدیل در آن ها حول حوش 4.8% بوده، اما در سایت هایی که از ویدئو استفاده نمی کنند نرخ تبدیل، تنها 2.9% است.

 

11. لینک های نامعتبر

استفاده از لینک های نامعتبر سبب کاهش در آمده سایت شده. لینک های مثل خطای 404، در صورتی که موتور های جستجو تعداد زیادی لینک نامعتبر دریافت کنند تاثیر منفی روی سایت می گذارند. برای اطمینان از عدم وجود لینک های نامعتبر از ابزار های زیر استفاده کنید.

Screaming Frog SEO Spider

Google Webmaster Tool

W3C Link Checker

 

12. صفحه تماس با ما

یک نکته مهم در سئو، گذاشتن صفحه تماس با ما در سایت است. با ثبت اطلاعات تماس در سایت، گوگل بیشتر به سایت اعتماد می کند و موجب ارتقا آن می شود برای فروشگاه های اینترنتی گذاشتن لینک صفحه تماس با ما، بسیار مهم است و باعث افزایش رتبه در موتور های جستجو می شود.

 

حل مشکل تداخل بین کارامدی سایت و سئو

مواردی که باعث کارایی بهتر سایت و ارتقا سئو می شوند، ممکن است باعث بوجود آوردن تداخلی بین این موارد شود. مثلا در بعضی مواقع صاحبین سایت ها بصورت افراطی از کلمات کلیدی استفاده می کنند که سبب کاهش ارتقا سایت می شود. استفاده از لینک های خارجی هم ممکن است سئو سایت را به چالش بکشد در صورتی که از لینک نامتعبر استفاده شود ممکن است حواس کاربر را پرت کند، که این مسئله هم تاثیر منفی می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *