آموزشی

نقش و ارزش محتوا در سئو چیست؟

محتوا-پادشاست

نقش و ارزش محتوا در سئو بسیار اهمیت دارد. این اهمیت چنان است که یکی از کارشناسان سئو می‌گوید محتوا پادشاه است. لازم است محتوا از کیفیت و مولفه‌های افزایش رتبه بهره‌مند باشد این عوامل برای موفقیت در سئو بسیار مهم است. محتوای ارزشمند بسیار حائز اهمیت است به طوری که بیل گیتس، آن را قبل از ایجاد موتور گوگل در مایکروسافت بیان کرده بود. هدف ما آشنایی بیشتر شما عزیزان با  ارزش محتوا در سئو می باشد از همین رو این مقاله را برای آگاهی بیشتر تهیه کرده ایم.

 

محتوا چه ارزشی در سئو دارد ؟ تاثیر محتوا بر روی سئو چگونه است؟

برای این که در رتبه‌ی بالاتر قرار بگیرید باید محتوای با ارزشی داشته باشید. سعی نمایید در یک دوره مشخص سایت خود را به روز نگه‌دارید و گوگل را عادت دهید تا شما را تعقیب کند، در صورتی که از لینک سازی داخلی در سایت خود استفاده کنید نیز تاثیر مثبتی در افزایش مرتبه شما خواهد داشت. هر چقدر محتوای با ارزشی داشته باشید سایت شما با ارزش‌تر است. اگر تمایل دارید جایگاه بهتری داشته باشید باید محتوای بهتری را ارائه دهید. رعایت اصول سئو نیز در برای کسب و کار شما سودمند است. محتوایی که از نظر کاربران و هم چنین گوگل مورد پسند واقع شود، یک محتوای باارزش نامیده می‌شود. موتور جست‌وجوگر گوگل برای افزایش رتبه رضایت کاربران و همچنین یک محتوای باارزش را در اولویت قرار می‌دهد این در صورتی است که محتوای شما کامل و جامع باشد. زمانی که سایتی طراحی می شود برای اینکه بهینه سازی شود نیاز به سئو دارد. طراحی سایت و همچجنین خدمات سئو و بهینه سازی سایت  را به پرشیانا وب بسپارید .

محتوای با کیفیت چگونه است؟

تمام مطالبی که شما در یک سایت می‌بینید اعم از متن‌ها، کلیپ‌های صوتی، کلیپ‌ها تصویری و تصاویر جزء محتوا محسوب می‌شوند. محتوایی که با اصول و قوانین موتور جست‌وجوگر هم‌خوانی داشته باشد و هم‌چنین اصول سئو در تولید محتوا را با بالاترین کیفیت و بدون هیچ حقه‌ی غیر اخلاقی انجام دهد. در صورتی که افراد از حقه‌های غیر اخلاقی در سایت استفاده کنند موتور جست‌وجوگر آن را تشخیص می دهد اگر هم دچار عدم تشخیص شد کاربرانی که از مطالب سایت استفاده می‌کنند در اثر برخورد با چنین محتوای بی ارزشی سایت را می‌بندند.

نکاتی برای بالا بردن کیفیت محتوای تولید شده سایت

✔ سعی کنید از عناوین و تگ های‌ نامناسب و تکراری خودداری کنید:  برای رتبه‌بندی سایت‌ها عناوین آن‌ها  برای موتورهای جست‌وجوگر از جمله موتور جست‌وجو گر گوگل اهمیت زیادی دارد. از دیگر عواملی که باعث بالا رفتن مرتبه سایت می‌شود استفاده از کلمات کلیدی است.

 محتوا و کلمات کلیدی به هم مرتبط باشند:  موتورهای جست‌وجوگر به تطبیق محتوای سایت با عنوان و موضوع اهمیت زیادی قایل هستند پس در زمانی که شما یک مطلب تهیه می‌کنید سعی نمایید تا موارد مذکور رعایت شوند. پیش از این که شما محتوای سایت را تهیه کنید باید کلمات کلیدی را تشخیص دهید و سپس بر پایه آن‌ها متن مورد نظر نوشته شود. کلمات کلیدی را باید در عناوین، تگ‌ها و در خود متن استفاده کنید.

 از تگ‌های H1 الی H6 به طور منطقی و درست استفاده شود: موتور جست‌وجوگر گوگل و هر موتور جست و جوگر دیگری تگ‌هایی که تکراری باشند را شناسایی می‌کنند و بر پایه آن کل متن را کپی شده اعلام می‌کنند پس در نوشتن‌ تگ‌های جدید باید بسیار دقت کنید.

✔ استفاده از کلمات کلیدی به عنوان لینک: از کلمات کلیدی برای استفاده نمودن به جهت لینک دادن به سایر صفحات استفاده کنید. سعی کنید از کلمات کلیدی در تمام متن بهره ببرید بعد از اتمام محتوا بررسی کنید آیا در تمام متن از کلمات کلیدی استفاده شده است یا خیر؟ در غیر این صورت نسبت به اصلاح آن گام بردارید. هم‌چنین می‌توانید به سایت‌های معتبر دیگری پیوند لینک را انجام دهید موارد مذکور در افزایش رتبه گوگل تاثیر بسزایی دارد.

 کپی نبودن مطالب:از مهم ترین عوامل در ارزش محتوا در سئو کپی نبودن مطالب می باشدموتورهای جست‌وجوگر قوی با داشتن نرم افزارهای مختلف قادر به تشخیص کپی هستند از این رو سایت شما برای ارتقا رتبه خود با مشکل رو به رو می‌شود می‌توانید از مطالب سایت‌ها استفاده کنید و آن‌ها را ویرایش کنید سپس وارد سایت مورد نظر کنید.

✔ حتما سعی کنید منبع را ذکر کنید: برای این که بتوانید در ارتقا سایت خود گام مثبتی بردارید باید از سایت‌های قوی و هم‌چنین سایت‌هایی که به زبان انگلیسی و یا هر زبان خارجی دیگری هستند بهره ببرید. ذکر نام منبع در انتهای عنوان باعث جلب اعتماد افراد شده و در ارتقا مرتبه سایت تاثیر خوبی دارد.

نکات مذکور در سئو داخلی سایت تاثیرگذارند و خود آن‌ها به تنهایی در امر ارتقا رتبه نقش بسیار جزئی دارند، آن چیزی که بسیار تاثیر گذار است کیفیت محتوا یا همان ارزش محتوا در سئو  می باشد. و هم چنین عبارت مورد جست‌و جو که با محتوا مرتبط است در مرتبه نهایی صفحات موثر است. در حقیقت محتوای با کیفیت بیشترین تاثیر را در سئو سایت دارد و محتوای فاقد ارزش از این مورد بی بهره است.

 

چرا باید سئو را انجام دهیم؟

در صورتی که تمایل دارید بهره‌وری سایت بالا باشد لازم است اصول سئو نویسی را رعایت کنید. منظور از سئو نویسی چیست؟ سئو نویسی امری است که در آن باید محتوا به گونه‌ای نوشته شود که در کلمات کلیدی به رتبه‌ی بالایی دست پیدا کند. در تمام متن می‌توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید. یک محتوا باید برای کلمات کلیدی که انتخاب شده‌اند، بهینه سازی شوند. ذکر این نکته در این قسمت لازم است آن هم این که برای سئو فقط محتوای با ارزش نیاز نیست ولی مهم‌تر از تمام موارد داشتن یک محتوای با کیفیت توصیه می‌شود. در صورتی که در یک سایت محتوایی وجود نداشته باشد، در زمان بارگذاری صفحه‌ای نیز برای ارتقا رتبه نخواهد بود بنابراین بی شک به یک محتوای ارزشمند باید فکر کرد.ا ارزش محتوا در سئو سایت بسیار مهم می باشد زیرا با یک تولید محتوا حرفه ای می توان به بهینه سازی حرفه ای سایت کمک بسزایی انجام داد.

تطبیق محتوا بر اصول سئو

تشخیص درست کلمات کلیدی: پیش از آن که اقدام به نوشتن محتوا کنید می‌بایست یک لیست از کلمات کلیدی که با محتوا ارتباط دارند را مشخص کنید. این لیست در واقع تمام کلمات کلیدی هستند که احتمال دارد افراد در موتورهای جست‌و جوگر، جست‌و جو کنند تا به متن، خدمات، تصاویر و غیره که در سایت شما وجود دارد دست پیدا کنند.

حتما از محتوای با کیفیت برای سایت استفاده کنید:  محتوای ارزشمند همان طور که قبلا گفته شد بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که محتوا از کیفیت لازم برخوردار نباشد، وقت و انرژی که برای بهینه‌سازی سایت استفاده می‌کنید فایده‌ای نخواهد داشت بنابراین  نوشتن محتوای با کیفیت لازم و ضروری است و هدف ما از ارایه محتوا، افزایش اطلاعات کاربران است.

استفاده از کلمات کلیدی در متن مربوطه: بعد از این که کار نوشتن محتوا را به اتمام رساندید به دقت بررسی کنید تا از کلمات کلیدی در تمام متن مورد نظر استفاده کرده باشید. هم‌چنین لازم به ذکر است که از کلمات کلیدی بیش از اندازه استفاده نکنید زیرا متن شما دیده نخواهد شد. در صورتی که مشاهده می‌کنید کلمات کلیدی بیش از ظرفیت استفاده شده، می‌توانید از کلماتی که معادل آن هستند به کار ببرید.

سعی کنید محتوای شما هر چه بیش‌تر دیده شود: برای این که بتوانید کحتوای خود را دسترس افراد بیش‌تری قرار دهید باید به بازاریابی محتوا بپردازید. به همین جهت می‌توانید از محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی، منتشر کنید زیرا تاثیر زیادی در دیده شدن بیشتر آن دارد. برای آن که توسط مرتبه شما توسط گوگل افزایش کند باید توسط شبکه‌های اجتماعی دیده شوید و محتوای شما هر چه بیشتر در بین کاربران به اشتراک گذاشته شود. مورد مذکور به عنوان معیار پذیرش بیشتر توسط گوگل شناخته می‌شود.

دلایل بیشتر برای درک نقش مهم محتوا: پس از بیان مطالب بالا و آشنا شدن با نحوه نوشتن محتوای با ارزش فرصت آن رسیده است تا به نقش مهم محتوا و دلایل آن بپردازیم. در یکی از سایت‌های مشهور عنوان شده است که سئو در حقیقت همان بازاریابی محتوا است بنابراین می‌توانیم بگوییم سئو در واقع همان تولید محتوا است. به دلایل زیر نگاه کنید تا متوجه مطلب بالا شوید.

سئو برای پیشرفت سایت نیاز به کلمات کلیدی دارد: یکی از مواردی که در نوشتن محتوا مهم است استفاده از کلمات کلیدی می‌باشد. در حقیقت پس از مشخص کردن کلمات کلیدی توسط آن، تولید محتوای باکیفیت در رابطه با همان است که می‌تواند در ارتقا رتبه در جست‌و جو همان کلمه کلیدی، نقش داشته باشد. اگر محتوایی وجود نداشته باشد قائدتا ارتقا رتبه‌ای نیز وجود نخواهد داشت.

در صورتی که محتوای ارزشمندی داشته باشید به واسطه آن می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار شوید. در صورتی که محتوای شما از کیفیت لازم برخوردار باشد احتمال بازدید افراد از آن بالاست در نتیجه شانس شما برای دیده شدن در شبکه‌ها اجتماعی بالا می‌رود. اگر کاربران محتوای شما را بپسندند آن را با سایر مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند همین اشتراک گذاری‌ها در روند سئو سایت تاثیر داشته و گوگل از این تاییدیه برای رتبه بندی استفاده می‌کند.

اگر به یک محتوای با ارزش برسید مطمئن باشید بک لینک‌های با کیفیت را نیز کسب نموده‌اید. در صورتی که از بک لینک در محتوای سایت استفاده کنید این بدان معنی است که محتوای شما توسط دیگر سایت‌ها تایید شده است که تاثیر بسزایی در بالا رفتن رتبه دارد. در برخی از شرایط افراد برای قدردانی از محتوای باکیفیت شما، لینک خود را به سایت شما می‌دهند همین امر یعنی تایید شدن و دیده شدن توسط سایر کاربران است. از همین رو  ارزش محتوا در سئو بسیار بالا می باشد.

برای آن‌که بتوانید از گوگل مرتبه بالایی را بگیرید باید محتوا داشته باشید. چنان چه در سایت شما محتوایی وجود نداشته باشد، پس گوگل به کدام محتوا رتبه بدهد؟ بنابراین سعی کنید محتوای باارزش تولید کنید. کاربران برای برطرف نمودن مشکلات خود سراغ محتوا و پشتیبانی سایت برای سوالات خود می‌روند.

خدمات سئو پرشیانا وب

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “نقش و ارزش محتوا در سئو چیست؟

  1. مونا گفت:

    اگر بخوایم از منبعی دیگه که ذکر شده نقل قول کنیم اونموقع هم گوگل این رو کپی تشخیص میده؟

    1. admin گفت:

      با سلام، خیر ؛ اگر منبع اعلام شود دیگر مطلب کپی محسوب نمیشود، البته به شرطی که با تگ کنونیکال باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *