آموزشی

سئو کلاه سیاه چیست و بررسی روش های سئو کلاه سیاه

سئو-کلاه-سیاه-چیست

سئو کلاه سیاه مجموعه ترفند ها و تکنیک هایی است که با الگوریتم های تعیین شده از سوی گوگل مغایرت دارد. ترفند سئو کلاه سیاه موجب خواهد شد تا سایت در مدت زمانی کوتاه برخلاف واقعیت، جایگاهی ویژه را در گوگل از آن خود نماید.

این امر به طور معمول تنها در صورت عدم شناسایی ربات گوگل امکان پذیر خواهد بود. اما به طور حتم پس از شناسایی سایت سئو شده با روش کلاه سیاه قطعا سایت متحمل ضرر هایی از سوی گوگل خواهد شد.

از جمله تکنیک های Black Hat Seo می توان به مواردی مانند : استفاده از لینک های خصوصی، استفاده بیش از حد کلمات کلیدی و درج محتوا تکراری در سایت اشاره نمود. در این مقاله که توسط کارشناسان پرشیانا وب طراحی سایت گردیده است، با تمامی نکات و قوانین Black Hat Seo ( سئو کلاه سیاه ) به طور کامل آشنا خواهید شد.

 

سئو کلاه سیاه چیست ؟

سئو کلاه سیاه دستورالعمل هایی است که با قوانین وضع شده از سوی گوگل متضاد است. اجرا این تکنیک در طولانی مدت موجب حساسیت گوگل و در نتیجه پنالتی شدن سایت خواهد شد.

این روش برخلاف ماهیت اصلی سئو سایت، موجب بهبود رتبه سایت در گوگل بر اساس الگوریتم های اخلاقی و طبیعی نخواهد شد. از این رو اجرا آن طی سال های اخیر به فراموشی سپرده شده است. هر چند که هم چنان افرادی بر این باروند که سئو کلاه سیاه نقش موثری در بهبود و حفظ رتبه های سایت خواهد داشت.

تاثیر تکنیک های سئو کلاه سیاه در مدت زمان کوتاه قابل لمس خواهد بود. اما این تاثیر با گذشت زمان تنها جنبه منفی داشته و موجب متضرر شدن سایت خواهد شد. سئو سیاه یکی از خطرناک ترین روش های بهبود دهی سایت در موتور های جستجو گوگل محسوب می گردد.

آیا می توان از تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده کرد ؟

استفاده از تکنیک سئو کلاه سیاه با در نظر گرفتن فاکتور هایی هم چون پیشرفت و به روز رسانی مدام موتور ها و ربات های گوگل قطعا یک انتخاب عقلانی و هوشمندانه نیست. جذب ترافیک برای سایت به صورت غیر حرفه ای از طریق روش Black Hat Seo با جنبه هایی منفی همراه خواهد بود.

تکنیک سئو سیاه برای سایت هم چون تکنیک های رایج سئو با افزایش رتبه سایت و حفظ رنکیگ های بالا همراه نخواهد بود. این تکنیک را می توان در دسته بندی تکنیک های غلط از منظر گوگل قرار داد.

استفاده از تکنیک سئو سیاه یک ریسک بزرگ برای سایت شناخته می شود. افزایش ترافیک سایت با به کارگیری این تکنیک همراه با نتایجی پایدار نخواهد بود. ترفند های سئو برای فریب گوگل نمی تواند نقش موثری در افزایش رتبه سایت داشته باشد.

سئو کلاه سیاه حتی در مواردی مانند آموزش تولید محتوا نیز ایفا نقش می نماید. به طوری که گاها می توان در تولید محتوا سایت شاهد استفاده از تکنیک Black Hat Seo به صورت مشخص و کاملا عمدی بود.

تفکیک روش های سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید صرفا با اطلاع از جدید ترین الگوریتم های گوگل امکان پذیر خواهد بود. در صورتی که نتوان نسبت به این تفکیک اقدام نمود، قطعا انتخاب روش ها و ترفند های غیر فریبنده کمی سخت خواهد بود.

 

چرا تکنیک های سئو کلاه سیاه طراحی شده اند ؟

علت طراحی سئو کلاه سیاه با توجه به محدودیت های اعمال آن در سایت قطعا یکی از ابهاماتی است که می توان شاهد آن بود. بازی دادن گوگل با استفاده از ترفند های سئو سیاه کامل ترین تعریفی است که می توان از این روش داشت.

این تکنیک (Black Hat Seo) از جمله ترفند های ممنوعه گوگل شناخته می شود و اجرا آن به هیچ وجه موجب کسب جایگاه های برتر در گوگل طی دوره زمانی طولانی نخواهد شد. برخی از کلمات کلیدی و صفحات گوگل از جمله پرسرچ ترین موارد محسوب می گردند.

بالا بودن تقاضا برای کسب جایگاه های برتر از جمله مهم ترین فاکتور هایی است که به موجب آن، متخصصین در برخی از موارد سعی می کنند تا این جایگاه را با استفاده از ترفند سئو کلاه سیاه به دست آورند.

کسب رضایت کاربران در گوگل به عنوان مهم ترین عامل برای تشخیص رتبه یک سایت توسط آنالیزور های گوگل می باشد. به همین واسطه اعمال هر یک از روش های مغایر با این امر، نتیجه ای جز کاهش رتبه سایت و اختصاص جریمه های سنگین از سوی گوگل نخواهد داشت.

تکنیک سئو کلاه سیاه در محتوا سازی نیز یکی دیگر از روش های غیر حرفه ای برای کسب رنکینگ های برتر به شمار می رود. روشی که امروزه با توجه به بروزرسانی های اعمال شده توسط گوگل به سادگی شناخته می شود !

تکنیک های خطرناک سئو کلاه سیاه

گوگل به عنوان یک بستر بسیار متفاوت در وب، با طراحی برخی الگوریتم ها و قواعد، کاربران را تنها در صورت رعایت این موارد مجاز به فعالیت می نماید. مهم ترین الگوریتم گوگل کسب رضایت کاربران است.

کارشناسان پرشیانا وب در این بخش از مقاله سئو کلاه سیاه تکنیک های خطرناک این روش بهبود سایت را معرفی می نمایند. تکنیک های خطرناک سئو کلاه سیاه موجب جریمه سایت و در نتیجه کاهش بازخورد های مدنظر مدیران سایت می گردد.

  • استفاده مکرر از کلمات کلیدی در محتوا تولید شده
  • پنهان سازی متن در صفحات سایت
  • نگارش مقالات تکراری در سایت با عنوان بندی های جدید
  • درج کامنت های اسپم
  • محتوا غیر یونیک و کپی
  • خریداری لینک برای سایت
  • تولید محتوا برای موتورهای جستجو ( نه برای کاربران)
  • لینک گرفتن از سایت های اسپم
  • پرش میان صفحات سایت ( Doorway page  )

 

در کل هر رفتاری که غیر طبیعی باشد و برای رضایت و هدف کاربران نباشد به نوعی گول زدن موتورهای جستجومحسوب شده و جزو سئو کلاه سیاه محسوب می شود. قاعدتا هرچه این رفتار ها بیشتر و خطرناک تر باشند با جریمه های سخت تری از سوی گوگل روبرو خواهد شد.

 

روش های سئوی کلاه سیاه

روش های سئو کلاه سیاه عامل ضربه به سایت شناخته می شوند. این ترفند ها خلاف مقررات گوگل بوده و انجام حتی یک بار آن در مقالات سایت، با نتایجی بسیار خطرناک همراه است. اما امروزه گوگل توانمندی بسیار دقیقی را برای شناخت این ترفند ها داراست.

به کارگیری ترفند های سئو سفید یا خاکستری و جایگزین نمودن این تکنیک ها در برابر سئو سیاه اقدامی هوشمندانه برای حفظ رتبه سایت و دریافت بهترین رنکینگ ها به شمار می رود. در ادامه به 10 ترفند سئو سیاه که عامل کاهش رتبه سایت نیز می باشند، آشنا خواهیم شد.

  1. لینک دهی بیش از حد استاندارد در سایت
  2. استفاده غیر متعارف از هدینگ و سرتیتر
  3. به کارگیری مکرر کلمات کلیدی در متن
  4. محتوا کپی شده یا غیر مرتبط
  5. استفاده از عنوان های نامناسب
  6. ترفند حلقه های وب برای افزایش بازدید سایت
  7. انجام تبادل لینک میان سایت ها
  8. طراحی ریدایرکت 301
  9. ایجاد وبلاگ های خصوصی
  10. فروش بک لینک و خرید آن

سئو منفی در سایت همانطور که از نامش پیداست، هیچ نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. متخصصین حوزه سئو بر این باورند که بهتر است تا هیچ فردی الگوریتم ها و ترفند های سئو سیاه را آموزش نبیند.

چرا که به واسطه عدم آموزش دهی، می توان شاهد پیاده سازی تکنیک های کاملا اصولی سئو در سایت و در نتیجه رنکینگ های بالا صفحات در گوگل بود. عدم تعیین مرزی شفاف میان سئو سیاه و سفید از جمله ابهاماتی است که می توان شاهد آن بود.

 

سئو منفی در سایت به چه معناست ؟

سئو مجموعه اقدامات موثر برای بهبود رتبه سایت در گوگل است. انجام مراحل بهینه سازی غیر حرفه ای و منفی تبعات نامناسبی را به همراه خواهد داشت. عدم آشنایی با الگوریتم های تعیین شده از سوی گوگل و به کارگیری متد ها و ایده های نادرست، مهم ترین عوامل پیاده سازی سئو منفی در سایت محسوب می گردند.

شکی نیست که سئو منفی یک تهدید جدی برای سایت شناخته می شود. با استفاده از ابزار های آنالیز طراحی شده توسط گوگل امروزه انتخاب روش هایی صحیح برای رسیدن به رنکیگ های بالا کار دشواری نیست.

سئو منفی و سئو کلاه سیاه در یک سطح از خطر سازی برای سایت قرار گرفته اند. بسیاری از ویژگی های مشترک میان این دو عنوان موجب شده تا تکنیک سئو سیاه نیز به عنوان یک تکنیک تهدید آور برای رتبه بندی های سایت در گوگل شناخته شود.

 

تفاوت سئو کلاه سفید سیاه

با توجه به مطالب گفته شده، به طور خیلی ساده باید گفت که سئو کلاه سفید یعنی سئویی که صرفا تلاش برای رضایت کاربران سایت بوده است و رفتارهای کاملا طبیعی و مورد رضایت موتورهای جستجو بوده و از انجام رفتار های غیر طبیعی پرهیز شده و همچنین از اصول درست سئو استفاده شده در آن اما سئو کلاه سیاه تلاش برای گول زدن موتورهای جستجو بوده تا کاربران که این مورد در کوتاه مدت می تواند نتایح نسبتا بهتری به نسبت سئو کلاه سفید داشته باشد اما در طولانی مدت دست سئو کار برای موتورهای جستجو کاملا رو شده و در نتیجه سایت دچار افت رتبه و جریمه از سمت موتورهای جستجو خواهد شد.

 

نتیجه گیری

رتبه سایت در هر یک از کسب و کار های اینترنتی اهمیت ویژه ای خواهد داشت. دیده شدن سایت به افزایش کاربران وابسته بوده و برای رسیدن به این نقطه، گوگل ترفند ها و الگوریتم های بسیاری را پیش روی کاربران قرار داده است.

یکی دیگر از عوامل مهمی که در نطر کاربران  تاثیر مثبت می گذارد ، دارا بودن پشتیبانی سایت است.این خدمات را از متخصصین پرشیانا وب بخواهید.

کاربران فضا وب این فرصت را خواهند داشت تا با آنالیز هر یک از ساختار های تعریف شده توسط گوگل در مدت زمانی مشخص به جایگاهی ایده آل دستی یابند. اما پرهیز از به کارگیری تکنیک سئو کلاه سیاه قطعا یکی از عوامل موثر در کسب جایگاه های برتر به صورت دائمی خواهد بود.

مجموعه پرشیانا وب در ایران از جمله گروه های طراحی حرفه ای سایت با تمامی امکانات مورد نیاز کاربران به شمار می رود. اجرا و پیاده سازی تکنیک های تخصصی سئو در این مجموعه با هدف کسب رتبه های برتر در گوگل صورت می گیرد. شما عزیزان می توانید خدمات سئو و بهینه سازی سایت خود را به ما بسپارید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “سئو کلاه سیاه چیست و بررسی روش های سئو کلاه سیاه

  1. میثم گفت:

    نمیشه اول با سئوی کلاه سیاه به جایگاه خوبی رسید بعد برای اینکه گوگل متوجه نشه روشمونو تغییر بدیم و از سئوی کلاه سفید استفاده کنیم؟

    1. admin گفت:

      با سلام، با اجرای روش سئو کلاه سیاه خیلی سریع گوگل متوجه خواهد شد و جریمه خیلی سختی برای دامین شما اعمال خواهد کرد ، در واقع این دامین از دید گوگل اعتبارش را از دست خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *