آموزشی

20 نکته طلایی و کاربردی برای بهبود تجربه کاربری

20 نکته طلایی و کاربردی برای بهبود تجربه کاربری

بهبود تجربه کاربری یا user experience که به اختصار به آن UX نیز گفته می‌شود، یکی از راه‌هایی است که باعث ارتقا رتبه سایت شما می‌گردد. شما با سرمایه گذاری در بهبود تجربه کاربری سایت خود در واقع کسب و کارتان را در مسیر پیشرفت و موفقیت قرار می‌دهید. کیفیت، کاربرد آسان، محتوای جذاب و … در سایت‌ها این توانایی را دارند که تأثیر ماندگاری بر روی مشتریان شما بگذارند.

با توجه به تأثیر بالقوه‌ای که سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌توانند روی مشتریان داشته باشند، دیگر کارآفرینان شروع به صرف زمان و هزینه برای بهبود تجربه کاربری (UX) کرده‌اند. حال بگذارید با یکدیگر بررسی کنیم و ببینیم که بهبود (UX) چگونه می‌تواند روی مشتریان شما تاثیرات مثبت اعمال نماید.

مشتریان بنابر فاکتورهای متعددی ممکن است پس از بازدید از یک محصول، سایت و اپلیکیشن موبایل با آن ارتباط برقرار کنند. همانطور که بالاتر نیز به شما گفتیم تجربه کاربری می‌تواند در زمینه استفاده از یک محصول، اپلیکیشن، نرم‌افزار، وب سایت و یا حتی یک بازی باشد.

این روزها دیگر بهبود تجربه کاربری برای همه مشاغل مهم و ضروری است. در واقع این بخشی از راهی است که مشتری با شرکت شما و یا نام تجاری شما ارتباط برقرار می‌کند، پس مهم است که آن را به درستی انجام دهید تا مشتری تجربه مثبتی نسبت به خرید از شما داشته باشد. با توجه به اهمیت این مسئله در ادامه این مقاله  از پرشیانا وب 20 نکته طلایی و کاربردی برای بهبود تجربه کاربری به شما معرفی خواهیم کرد.

 

20 نکته طلایی برای ارتقای تجربه کاربری

بیست نکته طلایی برای ارتقای تجربه کاربری

تجربه کاربری با به اختصار (UX) به مجموعه رفتارهایی گفته می‌شود که مصرف کنندگان هنگام تعامل با یک وب سایت از خود نشان می‌دهند. عوامل متعددی بر UX تأثیر می‌گذارد، از طراحی وب سایت گرفته تا طراحی فرم‌ها و سایر عوامل ریز و درشت دیگر. بنابر همین عوامل بهتر است تا طراحی سایت کسب و کار خود را به یک تیم حرفه‌ای و مجرب مثل پرشیانا وب بسپارید. برای بهبود و افزایش تجربه کاربری بخصوص در زمینه محصول، 20 نکته زیر را مد نظر داشته باشید.

مطالعه کنید  مزایای سئو سایت چیست؟

1. مفید بودن

محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید باید مفید باشند و کاربر باید بتواند به خوبی از آن‌ها استفاده کرده و نیازهایش را با آن برطرف کند.

2. ارزشمندی

چیزی که ارایه می‌دهید باید بتواند یک ارزش را به مخاطب منتقل کند. بطور مثال باید به کاربر این ارزش را منتقل کند که می‌تواند به واسطه استفاده از این محصول یا خدمات، در وقت و هزینه خود صرفه جویی کند.

3. در دسترس بودن

از موارد موثر در تجربه کاربری این است که شما باید، کاربران با نیازهای خاص را هم در نظر بگیرید تا بتوانید برای قشر وسیع‌تری از کاربران، محصول یا خدمات ارائه کنید.

4. مطلوب باشد

استفاده از محصول باید حس مطلوبی در مخاطب ایجاد کند. منظور از مطلوب بودن این است که فرد در زمان استفاده از محصول یا خدمات خسته نشود.

5. پیدا کردن اطلاعات

 

ارتقا تجربه کاری

پیدا کردن اطلاعات درباره شما و کاری که ارائه می‌دهید باید آسان باشد. اگر افراد، برای به دست آوردن اطلاعات درباره محصول یا خدمات شما وقت زیادی صرف کنند این یک تجربه کاربری خوب برای آن‌ها نخواهد بود.

6.قابلیت استفاده

شما باید چیزی را به مخاطبان ارائه دهید که افراد می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. اگر کاربران نتوانند از محصول به راحتی استفاده کنند، این مسئله نه تنها تجربه کاربری خوبی به آنها نمی‌دهد بلکه کاملا آنها را از شما و محصوصلاتتان زده می‌کند.

7. قابل اعتماد بودن

اعتماد، یک اصل مهم میان شما و خریداران است. کاربر باید به شما، سایتتان، محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، اعتماد پیدا کند.

8. جذابیت

شما باید توانایی این را داشته باشید که خدمات و محصولات خود را به شکلی کاربر پسندانه‌تر عرضه کنید. علاوه بر انجام خدمات یا تولید یک محصول جذاب، نحوه عرضه آن نیز بسیار مهم است.

مطالعه کنید  12 روش افزایش بازدهی سئو

9. سادگی

برخی از افراد به غلط تصور می‌کنند که عجیب بودن یک چیز در نهیات باعث جذب بیشتر مخاطب می‌شود. اما حقیقت این است که تنها سهولت استفاده از کالا یا سایت است که باعث کسب یک تجربه کاربری خوب می‌شود.

10. پشتیبانی خوب

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، پشتیبانی خوب نیز میتواند باعث ایجاد حس رضایت و در نتیجه ارتقای تجربه کاربری شود.

11. محتوای جذاب و تعاملی ایجاد کنید

حال که دیگر در سایت خود یک محیط دلپذیر برای بازدیدکنندگان طراحی نموده‌اید، دیگر وقت آن است که روی کیفیت محتوای خود نیز وقت بگذارید. توجه کنید که طراحی وب سایت شما باید برای بازدیدکنندگان الهام‌بخش و جذاب باشد تا باعث شود زمان بیشتری در سایت شما وقت بگذارند و با استفاده از محتویات جذاب شما به اهداف مورد نظر ای که پیش از ورود به سایتتان در ذهن داشتند دسترسی پیدا کنند.

12. مخاطبانتان را تقسیم بندی کنید

مطمئناً برای استفاده از این استراتژی به منظور بهبود تجربه کاربری شما در وهله اول نیاز دارید که مخاطبان و انتظارات آن‌ها را بهتر بشناسید. شما باید درباره جمعیت‌شناسی، پیشینه، چالش‌های اصلی، سرگرمی‌ها، علایق شخصی و اهداف مخاطبانتان اطلاعات صحیحی جمع کنید.

13. از نظر سنجی استفاده کنید

اکثر مشاغل موفق در سایت‌های خود از نظر سنجی برای درخواست بازخورد از مشتریان استفاده کرده‌اند. شما برای اینکه بتوانید سطح تجربه کاربری سایت خود را بهبود بخشید باید از مشتریان بخواهید که به سایت شما امتیاز دهند.

14. سرعت بارگذاری سایت

سرعت بارگذاری صفحه وب‌سایت شما یک امر بسیار مهم است که می‌تواند سبب جذب مشتری به کسب و کار شما گردد. در اصل اگر بارگیری صفحات بیش از ۳ ثانیه طول بکشد ۵۳ درصد از بازدیدکنندگان سایت شما را در همان ابتدای کار ترک می‌کنند.

15. سایت خود را رسپانسیو کنید

 

افزایش UX سایت

بیش از نیمی از ترافیک کل وبسایت‌ها از طریق دستگاه‌های تلفن همراه است. به این ترتیب اگر وب‌سایت شما برای موبایل بهینه‌سازی نشود کاربران ۵ برابر بیشتر احتمال دارد که شما را ترک کنند. پرشیانا وب با تسلط بر کلیه امورات مرتبط با بهبود UXمی‌تواند در این راه به شما کمک کند.

مطالعه کنید  معرفی روش های افزایش بازدید سایت در گوگل

16. جستجو آسان در سایت

قسمت سرچ سایت را به گونه تنظیم کنید که بازدیدکننده به راحتی بتواند محصول مورد نظرش را پیدا کند. طبقه‌بندی محصولات را با دقت انجام دهید. استفاده از سرچ‌های پیشرفته که مخاطب دقیقا می‌تواند همان چیزی را که نیاز دارد پیدا کند بسیار در ارتقا تجربه کاری سایت فروشگاهی موثر است.

17. معرفی راه‌های ارتباطی

برای اینکه بتوانید یک سایت خوب داشته باشید حتما باید راه‌های ارتباطی را برای مخاطب، مشخص کنید. راه‌های تماس مشخص، باعث می‌شود هر مخاطبی به شما اطمینان پیدا کرده، و احتمال خرید و مراجعه دوباره او به سایتتان بیشتر شود.

18. بهبود خدمات مشتریان

توجه به نظرات کاربران بسیار مهم است. هنگامی‌که شما پاسخ سوالاتشان را می‌دهید به مخاطب این احساس را منتقل می‌کنید که او و خواسته‌هایش برای شما اهمیت دارند.

19. صفحات مهم را بهینه‌سازی کنید

مهم‌ترین صفحه‌ها در سایت: صفحه اصلی، صفحات فروش، صفحه تماس صفحات فرود و درباره ما هستند.

20. استفاده دقیق و درست از رنگ‌ها

برای این کار باید رنگ برند خود را بدانید و سلیقه‌ی مشتریان خود را پیش‌بینی کنید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله درباره تجربه کاربری و نکاتی که باعث بهبود آن می‌شوند با شما صحبت کردیم. رعایت این نکات می‌تواند موجب افزایش UX سایت شما شود. مجموعه دیجیتال مارکتینگ پرشیانا وب با داشتن کارشناسانی خبره و مجرب میتواند در راستای انواع طراحی سایت از جمله طراحی سایت وردپرسی، سئو و بهبود تجربه کاربری سایت به شما کمک کند. امیدواریم این مقاله، به پیشرفت کاری شما کمک کند. مجموعه پرشیاناوب به طور حرفه ای در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی سئو خدمات ارزنده ای را ارائه می دهد همچنین در زمینه آموزش خصوصی وردپرس نیز فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *