آموزشی

سئو کلا سفید چیست؟ بررسی اصول و روش های سئو کلاه سفید

سئو-کلاه-سفید-چیست

ممکن است شما به تازگی وارد حوزه سئو شده باشید و یا مدت زمان زیادی را در این حوزه بوده و فعالیت کرده اید. در هر دوصورت به طور حتم نام سئو کلاه سفید را شنیده اید. اما اصلا سئو کلاه سفید چیست؟ یا به اصطلاح کلاه سفید چیست؟

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که تازه وارد حوزه ی سئو شده اید و هنوز در حال یادگیری روش ها وفوت و فن های آن هستید اما مطلب مفیدی راجع به آن پیدا نمی کنید پس به شدت  توصیه می کنیم که مقاله سئو کلاه سفید پرشیانا وب را از دست ندهید. دراین مقاله به بررسی روش های سئو کلاه سفید White Hat Seo و اینکه اصلا سئو کلاه سفید چیست به طور تخصصی می پردازیم. شناخت سئو و بهینه سازی سایت به شما در جهت پیشرفت سئو سایت خیلی کمک می کند

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید به معنی انجام ندادن هیچ کاری خارج از سایت (of page seo) و دیگر کارهایی غیر اصولی و غیر طبیعی جهت ارتقا سایت در نتایج موتورهای جستجو، در واقع سئو کلاه سفید یعنی سئو نکردن، هر سایتی با مطالب قوی و کاربر پسند و به صورت طبیعی بالا بیاید یعنی سئو کلاه سفید.

کلاه سفید نشانه چیست ؟ سئو کلاه سفید White Hat Seo یک استراتژی برای بهینه سازی و بهبود رتبه سایت است که از طرف شرکت گوگل تعریف و تعیین شده است. به عبارتی دیگر سئو کلاه سفید یک سری تکنیک هایی است که عرضه و جستجوی محتوا را برای کاربران راحت تر می کند.

هر روش غیر طبیعی جهت ارتقا سایت در نتایج جستجو خارج از سئو کلاه سفید است!!

تمامی کارهایی که شما در سئو کلاه سفید انجام می دهید بخاطر این است که بهترین نتیجه را برای کاربران و مشتریان سایت خود انجام دهید.  مثلا کاربران وقتی که موضوعی را در گوگل جستجو می کنند گوگل دقیقا مقالات مربوط به همان موضوع را به کاربران نمایش می دهد.  این باعث می شود که کاربر سریعا مقاله مورد نظر خود را بیابد و وقتش در جتسجوهای پی در پی تلف نشود.

هدف از سئو کلاه سفید

هدف گوگل از سئو کلاه سفید راحتی کاربران در اینترنت است. اگر که هدف شما صرفا کسب رتبه ای خوب و جایگاهی در صفحات اول گوگل است باید بگوییم که شما از هدفی که گوگل برای سئو کلاه سفید تعریف کرده است دور شده اید. اما اگر هدف شما با هدف گوگل یکی باشد،  راحتی و نیازهای کاربران را در اولویت کاری خود قرار دهید خیلی زودتر به نتیجه ای مطلوب می رسید.

 

بررسی روش های سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید و مراحل آن شامل موارد زیر است که در ادامه تک به تک به بررسی هر یک می پردازیم.

  • تولید محتوای یونیک
  • کلمات کلیدی وتولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی آن موضوع
  • قرار دادن کلمه کلیدی در تگ عنوان و سایر تگ های محتوا و متن محتوا
  • لینک های داخلی
  • لینک خارجی
  • خوانایی مطالب
  • بروزرسانی محتوا
  • دارا بودن پشتیبانی سایت

 

تولید محتوای یونیک

مهم ترین چیز در سئو کلاه سفید تولید محتوای یونیک است . به این معنی که محتوای تولید شده از هیچ سایتی کپی نشده باشد. گوگل هیچ ارزشی برای مطالب کپی شده  ای که در سایتتان قرار می دهید قائل نیست. در این روش نه تنها رتبه سایتتان بهبود نمی یابد بلکه ارزش آن نیز کم می شود.

 

فقط برای کاربران بنویسید، تمام!

 

کلمه ی کلیدی کلمه ای است که به موضوع مقاله شما بیشترین ارتباط را دارد. فرض کنید شما یک مقاله راجع به طراحی سایت با وردپرس می نویسید. کلمه ی طراحی سایت می تواند به عنوان یک کلمه کلیدی اصلی شما باشد.

حال اگر کابری در اینترنت کلمه طراحی سایت را جستجو کند سایت شما نیز یکی از سایت هایی خواهد بود که گوگل به کاربر پیشنهاد می دهد. چرا که شما از این کلمه کلیدی و مترادف های این کلمه درمتن مقاله تان استفاده کرده اید و جست

جوگرها وعنکبوت های گوگل این را در سایت شما یافته است. توجه داشته باشید که  در سئو کلاه سفید باید تمامی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مقاله را پیدا کنید و در مقالتان به درستی بکارببرید.

 

استفاده از  کلمه کلیدی در تگ عنوان و سایر تگ های محتوا

در سئو کلاه سفید باید به اندازه معقول از کلمه ی کلیدی استفاده کنید و هدفتان هدایت کاربر به موضوع مقاله ای باشد که جستجو کرده. معمولا در یک مقاله 1500کلمه ای 15-20کلمه ی کلیدی در متن کافیست. این در حالی است که یک سئو کارکلاه سیاه فقط می خواهد موتورهای جستجو را فریب دهد و بیشترین ترافیک را برای سایت ایجاد کند حتی اگر آن کلمه کلیدی ارتباطی با موضوع مقاله نداشته باشد.

 

بروز رسانی محتوا

یکی دیگر از روش های بالابردن رتبه سایت در سئو کلاه سفید بروز کردن مطالب قبلی است. اما چگونه؟ فرض کنید مطلبی را که خیلی وقت پیش در سایتتان قرار داده اید می خواهید بروز رسانی کنید. برای بروز رسانی آن کافیست که تنها قسمت جدیدی به آن اضافه کنید و یا بخشی از آن را اصلاح کنید که واقعا نیاز به اصلاح دارد.

توجه داشته باشید که در سئو کلاه سفید هرگز نباید مطلبی که در گوگل رتبه گرفته است را به طور کامل تغییر دهید. معمولا نیز هیچ صفحه ای نیاز ندارد که به طور کامل محتوای آن تغییر کند.

 متاسفانه در سئو کلاه سیاه افراد می آیند محتوایی را وارد سایت خود می کنند که دارای غلط املایی است.  پس از گذشت مدتی از انتشار محتوا، به سراغ آن رفته ، جهت فریب گوگل ، شروع به ویرایش آن غلط املایی ها می کنند تا گوگل تصور کند که این مطلب بروزرسانی شده است. خوشبختانه  در الگوریتم های جدید گوگل این روش ها شناسایی شده و دیگر کاربردی ندارد و تنها باعث پایین آمدن رتبه سایت می شود.

 

اهمیت خوانایی و تیترها در سئو کلاه سفید

خوانایی مطالب یکی دیگر از مواردی است که در سئو سایت کلاه سفید اهمیت دارد. یک متن را در نظر بگیرید با عنوان طراحی سایت. طراحی سایت خود یک عنوان است که زیر عنوان هایی نظیر

  • طراحی سایت با وردپرس
  • طراحی سایت با لاراول

دارد. در این موارد بهتر است که از تگ H1 برای عنوان های اصلی استفاده کنید و برای زیرعنوان ها از تگH2 استفاده نمایید. رعایت این گونه نکات نگارشی در خوانایی متن تاثیر بسزایی دارد و همینطور در انتقال بهتر مطلب به مخاطب نیز اثر گذار است.

پاراگراف بندی ها،نقطه گذاری ها، رعایت طول جمله از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد.  اگر که این نکات را رعایت نکنید و متنی بدون توجه به تیتر بندی ها و تگ ها بنویسید، حتی اگر آن مقاله محتوای خوبی داشته باشد، خواننده تمایلی برای خواندن آن نخواهد داشت.

چرا باید حتما ازروش های سئو کلاه سفید استفاده کرد؟

اولین دلیل آن این است که روش های کلاه سیاه سئو توسط گوگل قابل شناسایی هستند و این باعث می شود که ارزش و اعتبار سایت شما کم شود.

دوم اینکه در روش های سئو کلاه سیاه شما مخاطب را با فریب زدن به سایت خودتان می آورید. در نتیجه بسیار از آن ها چیزی را که به دنبالش بوده اند را در سایتتان پیدا نمی کنند وعملا سایتتان به هیچ دردشان نمی خورد.

در سئو کلاه سفید اگر که سایتتان تنها 20مخاطب همیشگی و وفادار داشته باشد بسیار بهتر از این است که هزاران مخاطب فریب خورده داشته باشد. امیدواریم با این مقاله توانسته باشیم آموزش تکنیک های سئو کلاه سفید و اینکه اصلا سئو کلاه سفید چیست را به شما داده باشیم.

 

تفاوت سئو کلاه سفید و سیاه

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه تفاوت های بسزایی باهم دارند یک سئو کار حرفه ای باید اطلاعات کافی در زیمنه سئو کلاه سفید و سیاه داشته باشد. همانطور که در بخش های بالایی در رابطه با سئو کلاه سفید صحبت شد متوجه شدید که این نوع سئو و بهینه سازی کردن به شما در جهت پشرفت سئو سایت بسیار کمک می کند اما سئو کلاه سیاه باعث می شود گوگل سریع متوجه آن شود و برای شما جریمه ای ایجاد کند جهت اطلاع از مطالب سئو کلاه سایه به سایت پرشیاناوب مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “سئو کلا سفید چیست؟ بررسی اصول و روش های سئو کلاه سفید

  1. محمدحسین گفت:

    من میخوام وارد کار سئو بشم. شما خودتون آموزش ندارید؟

    1. admin گفت:

      سلام، چرا ، ما در پرشیانا وب کار آموزش سئو رو به صورت خصوصی و نیمه خصوصی انجام میدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *