سئو را به عنوان یک فرآیندی می شناسیم که درباره آن اطلاعات غلط فراوان و سوء تفاهم های زیادی وجود دارد، گوگل تعدادی از افرادی را که قصد سو استفاده از رتبه بندی گوگل را دارند کم می کند، البته گوگل همیشه سعی در شفاف سازی نوع فعالیت الگوریتم های خود دارد تا سعی شود که تا جای ممکن باور های غلط در مورد سدو کمتر شوند.
کارشناسان زیادی در جهت جایگزین کردن حقایق سئو با تصورات غلط تلاش کرده اند، مثل: Danny Sullivan و John Mueller, Gary Illyes که به کمک نرم افزارهایی مانند Hangouts و توییتر و کانالهای یوتیوب انجام داده اند. امروزه سئو سایت برای بالا بردن رتبه سایت ها بسیار کاربردی و مهم می باشد، در این مقاله ما به بررسی 11 باور غلط درباره سئو می پردازیم.
11باور غلط در مورد سئو
1- بروز رسانی های کیفی الگوریتم های گوگل باعث پنالتی شدن سایت ها می شود
مهندس گوگل Fili Wiese می گویند که “تعدادی از اشخاص گمان میکنند که بروز رسانی الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم گوگل فانتوم و الگوریتم گوگل پاندا که به نام گوگل فرد هم شناخته میشوند، الگوریتم های پنالتی سایت ها هستند ، یعنی انجام بروز رسانی کیفی که به صورت روتین انجام می شود ، برای پنالتی کردن سایت هاست.
2- گوگل سندباکس فیلتر را زمانی که سایت های جدید ایندکس شدند اعمال می کند
این باور که برای جلوگیری از رتبه گیری سایت های اسپم، گوگل سند باکس با اعمال یک فیلتر از ایندکس شدن سایتهای جدید جلوگیری می کند توسط Mueller رد شده است، او اعلام کرد که بر روی سایتهای جدید چنین فیلتری وجود ندارد. البته او معتقد بود که ممکن است به طور همزمان چند الگوریتم رفتاری را بروز دهند که نتیجه کار شبیه به یک سندباکس شود.
در صورتی که این الگوریتمها سعی دارند تا با سایتهایی رقابت کنند که برای دریافت رتبه در یک کلمه کلیدی مشترک باشند و بهترین بازخورد مخاطب را به همراه داشته باشند. پشتیباتی سایت ها در زمانهای متفاوت، رتبههای بالا یا پایینی را کسب می کنند و این رتبهها به دلیل رقابت با سایر سایتها ارائه میشود.
الگوریتمها وسیلهای برای محاسبه هستند، در واقع پنالتی شدن الگوریتمیک وجود خارجیی ندارد، جعبه بزرگی را تصور کنید که اطلاعاتی که وارد می شود را پردازش می کند و خارج می شود. اطلاعاتی که از این الگوریتمها خارج می شود در واقع رتبه سایت شما خواهد بود.
3- گوگل محتوای تکراری را پنالتی می کند.
یکی از باورهای غلط که در مورد پنالتی شدن سایت توسط گوگل به علت محتوای تکراری است، واقعیت ندارد. گوگل سایتها را براساس محتوای تکراری از صفحه نتایج جستجو حذف نمیکند.
گوگل به درستی می داند که محتوای تکراری قسمتی از وب است و سایتها با تولید محتوای تکراری می خواهند تا تعداد دفعات بیشتری برای کاربرانی که به دنبال خدمات آن ها در صفحه نتایج جستجوی گوگل هستند، نمایش دهند.
بدترین قسمت صفحاتی که محتوای تکراری دارند این است که گوگل فقط یکی از صفحات تکراری را ایندکس می کند. کارشناسان سئو میتوانند به گوگل بگویند که کدامیک از این صفحات را برای آنها ایندکس کند، فقط باید به درستی از canonicals و نقشه سایت Sitemap و لینک های داخلی استفاده کنند.
4- گوگل همیشه صفحه هایی که دارای آدرس Canonical هستند را برای ایندکس کردن انتخاب می کند.
اگر شما از تگ canonical برای مشخص کردن آدرس ترجیحی، به دلیل ایندکس کردن استفاده کردهاید این معنی را نمی دهد که گوگل نیز به این ویژگی صفحه باید احترام بگذارد و صفحه مورد نظر را برای ایندکس کردن انتخاب کند.
گوگل این توانایی را دارد که صفحهای متفاوت از آن چه شما ایندکس کرده اید را انتخاب و ایندکس کند. چون از نظر گوگل آن صفحه کاندیدای مناسب تری برای نمایش در صفحه جستجو است. پس بهترین کار این است که اطمینان داشته باشید که آیا صفحهای که به عنوان canonical انتخاب کردهاید همان صفحه ای است که می خواهید توسط گوگل ایندکس شود. پس باید عواملی مثل: نقشه سایت و لینکهای داخلی را بررسی کنید تا اطمینان پیدا کنید گوگل به همان صفحات مد نظر شما به عنوان نسخه اصلی اشاره میکند.
5- سه عامل رتبه بندی اصلی گوگل
در سال 2016 توسط Andrei Lipattsev اعلام شد: گوگل سه عامل کلیدی را برای رتبه بندی در نظر میگیرد که شامل: بک لینک، محتوا، رنک برین RankBrainمی باشد.
این نظریه توسط جان مولر Mueller در Webmaster Hangout منتفی و رد شد. به دلیل این که، تعیین مهمترین عوامل رتبهبندی امکان پذیر نیست زیرا این عوامل با توجه به کلمات کلیدی جستجو شده و با توجه به زمان جستجوی این کلمات متغیر میباشد.
بهترین روش توسعه سایت از نظر گوگل، بروز نگه داشتن سایت با اطلاعات مفید است. پس بهتر است بجای تمرکز بر روی عوامل خاص در رتبه بندی سایت به بهینهسازی سایت برای ارتقاء تجربه کاربری توجه داشت.
6- سئو بسیار گران است
دو راه بیشتر برای حضور در رتبه های برتر گوگل وجود ندارد،
راه اول سئو سایت و رعایت استانداردهای سئو و صرف زمان برای رسیدن به موفقیت
راه دوم پرداخت هزینه به گوگل تا سایت شما در بالاترین صفحه نمایش داده شود.
استفاده از گوگل ادوردز فقط تا زمانی جواب می دهد که هزینه پرداخت کنید به محض متوقف کردن پرداخت پول، کمپین تبلیغاتی سایت شما را حذف می کند ولی اگر برای سایت خود از سئو سایت استفاده کنید با پرداخت هزینه ای کمتر بعد از چند ماه سایت شما به بالاترین صفحه نمایش می رسد.
7- برای نگهداشتن پروفایل لینک سایت می توان از Disavow استفاده کرد
یکی از وظایف مهم سئوکاران حذف لینکهای بیکیفیت با کمک ابزار Disavow بوده است، با پیشرفت الگوریتمهای گوگل به مرور زمان، بک لینکهای بیکیفیت نادیده گرفته می شوند، به همین دلیل نیازی به استفاده از ابزار حذف بک لینکهای بیکیفیت نیست. از disavow زمانی استفاده می شود که در بخش manual action وبمستر سایت پیامی مبنی بر لزوم حذف بک لینک مشاهده شود.
8- گوگل ارزش زیادی برای تمام لینک های گرفته شده از سایت های معتبر قائل است.
زمانی که ارتباطی بین سایت شما و سایت لینک دهنده از نظر محتوا وجود دارد که اعتبار دامنهای که به شما لینک دادهاست. موضوع دیگر آن است که کاربران با دنبال کردن لینک یک موضوع باید اطلاعات بیشتری درباره آن موضوع به دست بیاورند. کیفیت لینک تنها زمانی با معنی خواهد بود که شما محتوای با ارزشی در سایت خود داشته باشید.
9- یکی از عوامل اصلی رتبه بندی از دید گوگل سرعت سایت است
سرعت بارگذاری صفحات سایت یکی از عوامل رتبه بندی سایتها از نظر گوگل است اما این عامل هنوز به عنوان یکی از عوامل کلیدی تعیین رتبه در الگوریتم های گوگل تبدیل نشده است. سایت DeepCrawl نشان می دهد که، گوگل صفحاتی که برای بارگذاری خود به بیش از 3 دقیقه زمان لازم دارند را هم ایندکس می کند.
سرعت بارگذاری پایین سایت به عنوان یک تجربه کاربری منفی برای سایت شما به حساب می آید. این موضوع به بحثی میان کاربران در شبکههای اجتماعی تبدیل خواهد شد.
10- بروز رسانی الگوریتم Fred گوگل در رابطه با کیفیت لینک ها بوده است
گوگل همواره الگوریتمهای خود را به سرعت بروز رسانی میکند، اینطور برداشت می شود که بروز رسانی های مربوط به الگوریتم fred در مارس 2017 مربوط به کیفیت بک لینک های سایت ها می باشد اما تغییراتی که در رتبه بندی سایت ها بوجود آمده به احتمال خیلی زیاد هیچ ارتباطی به این بروز رسانی نداشته . اگر می خواهید که از بروز هرگونه آسیبی به سایت جلوگیری شود باید تمرکز خودتان را روی تولید محتوای با کیفیت بگذارید تا بتوانید با این محتوای خوب و لینک گذاری در وب سایت های معتبر ترافیک زیادی را به سایت خود وارد کنید.
11- مشکل ساز نبودن هزینه ربات های Crawl
سایت های کوچک توسط گوگل به راحتی ایندکس می شوند، به طور مثال سایتی که حدود 150 هزار صفحه دارد، به وسیله ربات های گوگل در یک بازدید به طور کامل ایندکس می شود، اما سایت های بزرگ چطور؟ این سایت ها نیز باید ایندکس شوند، نحوه بررسی این سایت ها از طریق دریافت تعداد خطاهای 404 گوگل در نتیجه بررسی صفحات سایت خواهد بود.
یک پاسخ
واقعا مطلب خیلی خوبی بود من هم از این اشتباه ها رو انجام میدادم
https://vasetkala.com